Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 31 december 2012

Av Emelie - 31 december 2012 22:16

Ett gott nytt år önskar jag er mina kära bloggläsare!

Av Emelie - 31 december 2012 11:02

 

Ska börja testa Royal Canins nya torrfoder Sterilised Appetite Control. Har en längre tid gett Sterilised 37, och en gång om dagen får de oftast dela på en påse våtfoder Ultra Light, vilket de älskar. Visserligen tycker jag att Elton har sin idealvikt, men Cornelia är faktiskt lite rund, och det vill jag försöka stävja medan tid är. Enda nackdelen med Sterilised Appetite Control är att den inte finns i 10-kilosförpackningar än, men det får jag väl stå ut med. Kanske kommer det större förpackningar så småningom.


Anledningen till att jag inte väljer torrfodret Light 40 på en gång är att jag tror att Elton kan bli för smal av det fodret. Som ni märker så finns det många faktorer som behöver vägas in när det gäller kattmat, särskilt när man har fler än en katt. Om vi behåller en kattunge från Chanels kommande kull så kommer jag att ge kattungen kattungemat i en kartong med ett litet hål i som bara kattungen kan komma igenom. När katterna får våtfoder så kommer jag att sitta och passa så att de vuxna katterna inte äter av kattungematen. I hemlighet drömmer jag om att vi ska skaffa två nya kattungar samtidigt. Då kommer de säkert att ha väldigt roligt ihop! Fast det är hemligt, H får inte veta något....   

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards