Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Emelie - 7 november 2011 20:14

 

Vackra tjejen Chanel.


Jag undrar om det verkligen finns några bebisar i Peachs mage, men det får vi ju snart reda på! Hon har inte blivit så värst rund om magen, tycker jag.


Vad gäller katterna så har Cornelia nu blivit av med sin strumpa, och såret har läkt jättefint. Jag ger nu katterna en våtfoderpåse om dagen att dela på. Hälsomässigt tror jag mycket på våtfoder, eftersom många katter har svårt att få i sig tillräckligt med vätska, vilket kan skada njurarna på sikt. Resten av tiden får mina katter torrfoder i labyrinten och foderkulan.     Jag älskar att titta på katterna när de äter våtfoder, de njuter verkligen av smaken. Fast dottern tycker att det luktar vedervärdigt.    


Såg ett TV-program om kattungar där de sa att serotoninnivåerna i kroppen ökar när man tittar på kattungar. Så av hälsoskäl har jag nu bestämt mig för att para Chanel till våren. Hahahaha.  Den tilltänkta pappan är Aram (Sesam), vars pappa är Jasper och mamma är Margitas Alice. Jag tror att det blir väldigt gosiga och vackra kattungar från den här kombinationen. Båda föräldrarna är rastypiska och med mycket socialt temperament, och jag tror att kattungarna blir väldigt SÖTA med så fina föräldrar! Förväntade färger på kattungarna är brunmönstrade/silvermönstrade, och eventuellt även blåmönstrade eller blåsilvermönstrade. Det finns också en liten chans för svart eller blå eller smoke. Jag längtar redan!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards