Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Emelie - 18 mars 2009 13:41

Tack alla ni som har skrivit och grattat! Det känns bra att märka att det finns folk som följer med i alla kattäventyr här på bloggen!


Så här mycket vägde kattungarna som nyfödda:


Cornelia: 94 g

Cleo: 92 g

Clara: 88 g

Chilli: 92 g

Charlie: 96 g

Av Emelie - 18 mars 2009 13:05

Ett par här i Göteborg ville ha en kille och har bestämt sig för att tinga Charlie. Och naturligtvis vill de veta hur han ser ut. En kille med typisk sibirutseende tycker jag. Väldigt fin. Men bilderna blev lite suddiga.... Vi får ta fler bilder så småningom!

Av Emelie - 18 mars 2009 13:04

Jag tycker att namnet Clara Cat Cub passar bra på den här tjejen. Hon ser ut som en liten vildkattsunge!

Av Emelie - 18 mars 2009 12:41

På bilden ser ni från vänster Chilli, Cleo och Clara. Nu är det bara äta, växa, äta, växa som gäller. Allt för att överleva de första kritiska dagarna och öka i vikt. Snart kommer de att vara dubbelt så stora!

Av Emelie - 18 mars 2009 11:56

Varsågod: bilder på lilla nyfödda Chilli, en dam med stark vilja och stora röstresurser. "Släpp ner mig i lådan så att jag får dia!" Färgen är svart tigré. Hon ser ut att bli en jättesöt tjej.


Det har varit en omtumlande och sömnlös natt. Klockan halv 10 sa Evora till mig att det var dags att gå in till lådan. Jag ringde till Margita, som hann komma innan någon kattunge hade kommit. Sedan fick vi vänta. Och vänta. Och vänta. Margita och jag undrade om det verkligen skulle komma några kattungar. Jag hann ringa till veterinärens journummer både en och två gånger. Sedan kände jag en liten svanstipp, så jag väckte Margita, som hade tagit en powernap eftersom inget hände. ;-) Den allra första ungen föddes inte förrän klockan 2.35 på natten, men den var nästan livlös och ganska liten och dog senare i våra händer. :-(


Sedan föddes alla fyra flickorna i ganska rask takt, och sist av allt kom killen Charlie. Han föddes klockan 5.35 När Lilla Lo vaknade var allt så konstigt: vi hade besök av Margita och vi hade fått 5 nya kattungar och dessutom åt vi frukost i vardagsrummet!  ;-)


Just nu tycker jag att det ser ut som att alla är svart tigré utom Cornelia, som definitivt är en silvertjej. Alla kattungarna verkar pigga och krya och snuttar tutte för glatta livet.


Tack snälla Margita, som kom hit för att praoa, men som blev ett stort stöd för mig och Evora, med din varma utstrålning!!!  :-)

Av Emelie - 18 mars 2009 06:42

Kunde inte låta bli att visa er följande bilder: Lilla nyfödda Cornelia (med nagellack på tassen som igenkänning) och Evora med kullen.

Av Emelie - 18 mars 2009 06:29

Det har varit en lång förlossning och vi har inte sovit en blund i natt!


Välkomna till världen:


1. Cattish Cornelia, hona, silver tigré.

2. Cleo Catling, hona, troligen silver tigré.

3. Clara Cat Cub, hona, svart tigré.

4. Chilli Cheetah, hona, svart tigré.

5. Charlie Champ, hane, svart tigré.


Berättar mer senare.....   :-)

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards