Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2016

Medical Medium: min nya hälsoväg

Av Emelie - 7 oktober 2016 11:46

Ni som följer mig har kanske läst att jag har gått på en candidadiet i cirka ett halvår. När månaderna gick och jag inte blev bättre så började jag känna mig uppgiven och råkade, genom en person jag inte kände på Facebook, hitta en bok som heter Medical Medium, skriven av Anthony William. När jag började läsa den så var jag först skeptisk: det stod att nästan allt jag lärt mig om candida var fel, och jag kände bara att "nej, inte en diet till som  inte hjälper". Jag var så trött på att försöka bli frisk utan att lyckas, så jag la ifrån mig boken och lät den ligga.

 


Sedan blev jag tipsad om Medical Medium av en annan person på Facebook och då gav jag det en chans till och började läsa boken från början. Då kändes det mer och mer som att det han skrev kunde vara sant. Och där är jag nu, och jag hoppas att jag har hittat vad felet på mig kan vara: ett virus. Jag tänker därför satsa stenhårt på att följa hans rekommendationer till punkt och pricka. Jag har beställt en massa grönsaker, frukter, bär, kosttillskott och en råsaftcentrifug på nätet och från och med nu dricker jag en juice gjord på selleri, gurka och färsk koriander det första jag gör varje morgon. Jag har dessutom bestämt mig för att bli vegan, vilket innebär att jag kommer att sluta med kefirgrynen, alternativt göra kefiren på kokosmjölk eller sojamjölk i stället, har inte tänkt färdigt där. Jag kommer även att sluta äta ägg. Är ändå så tacksam för att jag hittade candidadieten, för tack vare den slutade jag äta socker, sötningsmedel, vetemjöl, citronsyra och nästan all processad mat. Jag började med kokosolja och kolloidalt silver och läde mig massor om vad som är hälsosamt att äta. I den vevan började jag även äta en omega-3 som heter Zinzino, men den ska jag sluta med nu och börja med alg-omega-3 i stället, eftersom jag inte vill äta fiskolja.


För första gången på länge känner jag mig hoppfull att jag kanske kommer att kunna bli frisk igen. Är så less på att vara extremt trött och bara ligga i soffan större delen av dagen. Håll tummarna för mig!   

 
 
Ann-Katrin

Ann-Katrin

9 oktober 2016 16:41

Jag håller alla tummarna :-). Du är väldigt bra på att söka nya vägar och någon gång händer det. Det låter spännande.

Kram Ann-Katrin

http://www.laghamras.se

Emelie

11 oktober 2016 10:01

Tack för ditt stöd Ann-Katrin!

 
Ingen bild

Marju

15 maj 2017 10:22

Lycka till har också försökt men kör min egen race,äter AlgOmega 3;tidigare provat zinzino. 🌻

Emelie

16 maj 2017 22:08

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards