Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Emelie - 28 juni 2016 18:56

Neko tyckte det var lite läskigt att åka bil, han jama ganska mycket. Johnny provade att lägga en handduk över buren så det blev mörkt, då blev Neko tyst och verkade bli lugnare.

När vi kom hem sprang Neko ut ur buren när vi öppnat den, han gick runt och undersökte sitt nya hem. Neko pratade mycket med oss, kom fram och gosade och det dröjde inte lång stund tills han började spinna. Neko fick börja att undersöka några rum i taget, vi öppnade allt eftersom fler rum.
Neko har både druckit och ätit, jag har visat honom lådan men han har ännu inte gått på den.

Av Emelie - 28 juni 2016 18:52

Nu har Nella varit hos oss i tre dagar, och nu börjar hon verkligen känna sig som hemma - hon äter, sover, leker och går på lådan. I början hade hon sitt trygga rum i tvättstugan dit hon sprang när hon hörde nåt nytt läskigt ljud, men nu rör hon sig i hela huset. Hon jamar mycket, särskilt när hon vill ha sällskap och gos, vilket hon vill ha ofta. Jag tror aldrig jag har träffat en så kelig katt, och hon börjar spinna bara man rör vid henne, så mysigt!

Vi försöker ta det lugnt med besöken, men grannbarnen står i kö för att leka med henne och hon verkar trivas med uppmärksamheten. Det märks att Nella gillar människor, hon blir lugn av våra röster och vill gärna vara där vi är, och gärna hos alla på samma gång :). Nella är en underbar katt, så gosig och charmig, och vi är så glada att vi har fått henne till vår familj!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2016 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards