Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 24 januari 2016

Av Emelie - 24 januari 2016 17:54

Nu har jag ägnat över en vecka åt att rensa bland mina tillhörigheter och det känns helt fantastiskt bra. Plötsligt känns tanken att jag från och med nu kommer att omge mig med ett städat och trevligt hem som jag inte behöver skämmas över när jag får besök riktigt realistisk.

Det gjorde den inte innan jag började läsa Marie Kondos bok, verkligen inte. Jag har alltid haft svårt för att hålla ordning omkring mig, och hade väl mer eller mindre gett upp drömmen om ett hem som jag kunde vara stolt över. Men nu känner jag att jag närmar mig målet med stormsteg. Jag har redan rensat färdigt bland alla kläder och skor, handdukar, alla böcker, filmer och CD-skivor, alla husgeråd, torrvaror i skafferiet, mediciner och kosttillskott.

Jag har skänkt bort massvis med kassar av kläder och prylar och hemmet börjar kännas luftigt och välordnat. Vad jag har kvar att rensa är alla papper, kattprylarna, musprylarna, badrumssakerna, lakan och kuddar, städgrejorna, fotona, kryddorna, innehållet i min handväska, maten i frysen och kylskåpet, nycklarna, smyckena och allt det övriga. Sen är jag klar med utrensningsfasen och då kommer jag bara att äga saker som jag verkligen älskar och det kommer att bli ett nöje att tilldela varje tillhörighet ett eget hem, dvs en plats där den ska förvaras. Sen kommer jag att fortsätta med den nya ordningen resten av livet. Bra va?

Och inte nog med det: jag har slutat äta socker, vilket är något som jag tänkt göra hur många gånger som helst, men misslyckats. Men den här gången har vi slutat hela familjen och då är det mycket lättare. Det har gått lättare än jag trodde det skulle göra. Känns väldigt befriande.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards