Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Jag behöver inte ha julångest!

Av Emelie - 19 december 2015 23:28

Så här inför julen så brukar alla andra mammor baka, fixa julgranen, städa, julpynta, slå in julklappar. Men inte jag. Jag blir bara stressad av sånt, och så känner jag mig som en dålig mamma och fru för att jag inte klarar det som de alla flesta andra kvinnor uppenbarlugen klarar av. Och det blir ju inte bättre när jag läser på Facebook om hur mysigt "alla andra" har ordnat det inför julen.

Men tack och lov har jag min underbara man och dotter. De bakar och fixar och är så vana vid att jag inte orkar att de inte förväntar sig något från mig. Idag var vi alla tre glada för att jag orkade följa med på julmarknad, och det gick jättebra, det var mysigt. Och Lilla Lo sa: "Stäng av Facebookappen innan jul så slipper du bli stressad". Min kloka, underbara unge!

 
 
Ingen bild

Sofia (Julians matte)

20 december 2015 13:11

Helt rätt, ha ingen julångest! Det är ju inte all hets med bakning pyntning och klappinköp som är själva meningen med julen. Och om man tänker ett varv till så vet vi ju att det som visas upp på Facebook inte stämmer särskilt bra överens med verkligheten.

Emelie

21 december 2015 19:25

Du har helt Sofia!

 
Ingen bild

Ann-Katrin

22 december 2015 11:44

Hej Emelie! Nej det är onödigt med julångest. Julen ska ju vara en härlig tid så det är bättre att ta det lugnt. Jag önskar dig och familjen en jättehärlig Jul och ett riktigt Gott Nytt År!

Kram Ann-Katrin

Emelie

22 december 2015 21:36

Tack så mycket Ann-Katrin! Hoppas du får en underbar jul och nyår du också!

 
Margita

Margita

22 december 2015 22:15

Inte alla mammor tycker om att baka och pynta och stå i. Några älskar det, några tycker det är så där och några är inte alls intresserade. Man får väl göra vad man vill tycker jag. Julen ska inte kännas pressande, det är synd om det blir så. För julen är helt underbar enligt mig om man har hälsan och har familj och inte stressar utan bara njuter av varann. Kramar

http://nouw.com/sengasammelsurium

Emelie

23 december 2015 01:55

Ja du har helt rätt Margita. Och ändå finns det inom mig en röst som säger att man är en bättre mamma om man ordnar med allt julstök så att barnen får uppleva en "riktig jul".

Men jag är väldigt lyckligt lottad, för jag har en man som drar igång olika bakgrejor och pyntande och sen hjälper jag till när jag orkar. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards