Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under juli 2015

Av Emelie - 13 juli 2015 12:17

Senaste nytt om La Minelle är att ikväll ska vi låna en fälla av de snälla volontärerna på Djurens vänner i Göteborg. (Där fanns förresten några väldigt mysiga katter som väntar på adoption.) Sedan ska vi lägga i våtfoder och tonfisk för att locka La Minelle. Några bilder från vår sommar hittills, mest på vår fina dotter Lilla Lo såklart:


Vårt vardagsrumsbord har vi målat om:

 

13-årskalas:

 

   

Lilla Lo och H:

 

Restaurang Vatten, Akvarellmuseet på Tjörn:

   

       

Säby:

 

Lilla Lo med kusin:

   


Av Emelie - 11 juli 2015 11:26

Sedan La Minelle försvann har H ställt ut kattmat och vatten bakom sommarstugan, och de senaste dagarna har skålen varit tom när han kommit ut. Och inte nog med det: I morse såg H La Minelle krypa in i ett hål under huset, men hur han än lockade och pockade med gott våtfoder så gav hon sig inte till känna. Men nu är vår plan att vi ska låna en fälla av ett katthem, där vi ska ställa mat, som La Minelle sedan ska bli riktigt sugen på hoppas vi. Hjälp till att hålla tummarna för att vi får tillbaka henne välbehållen!

     

Bilden visar La Minelle tillsammans med K-kullen, som bestod av Kajsa, Kastor och Kevin.

Av Emelie - 9 juli 2015 10:34

Den här oemotståndliga hjärtekrossaren heter Uno (Uno betyder en och det passar ju bra, eftersom han var ensam i sin kull), och han har precis blivit tingad av en lycklig blivande ägare:

 

Är han inte ljuvlig så säg?

Av Emelie - 8 juli 2015 16:09

Det är fortfarande många som hör av sig till mig och letar katt eller vill testa sin allergi. Tyvärr kommer det nog att dröja ett år innan jag har kattungar och därmed också tar emot allergitestare nästa gång. Men jag skriver alltid här på bloggen när jag har kattungar på gång.

Min rekommendation är därför att gå med i Facebookgruppen "Sibirisk katt köp och sälj" alternativt söka på hemsidan "Sällskapet sibirisk katt/kattungar" eller "Signeringen/kattungar" för att hitta kattungar eller vuxna katter till salu. Där finns oftast kattannonser, men man får ibland vara beredd att resa en bit, då det för tillfället är stor efterfrågan på sibiriska katter.

Köp aldrig en "sibirisk katt" utan stamtavla, för en katt utan stamtavla/registreringsbevis kan aldrig någonsin vara en raskatt och jag tycker inte att man ska stödja lurendrejare.

Av Emelie - 7 juli 2015 15:32

Just när vi trodde att det inte kunde bli jobbigare med katterna så hände det en ny sak:


Någon av katterna lyckades på något sätt få upp haspen till fönstret till sommarstugan på Tjörn som vi lånade för några dagar sedan. Sedan hoppade Cornelia och La Minelle, båda innekatter, ut genom fönstret (som tur är så var det inte högt). Cornelia lyckades vi hitta nästan omgående, men La Minelle är fortfarande spårlöst borta. Vi har gått runt huset och närområdet och letat och ropat, lyst med ficklampa i alla hål och gömställen, satt ut mat och vatten, som fortfarande är orörda efter flera dagar. Det finns inga andra hus i den närmaste omgivningen vid huset. Vi har nu även satt upp lappar och jag ska skicka in en polisanmälan. Nu undrar jag om jag någonsin kommer att få se La Minelle igen. Jag blir helt förstörd av all oro och stress.    


Så här sockersöt var La Minelle som bebis:

         

Av Emelie - 2 juli 2015 12:07

Jag har länge misstänkt att Helga inte mått riktigt bra, för hon har varit så smal. Först trodde jag att det bara berodde på att fertila katter ofta blir smala, men de senaste dagarna verkar hon ha mått sämre, så idag åkte H in till veterinären och där visade det sig att Helga var dödssjuk och hade vätska i lungorna. Hon var mycket sjukare än någon av oss hade anat. Efter att ha sugit ut vätskan konstaterade veterinären att det inte gick att rädda henne, så hon fick somna in.

Lilla fina Helga, jag har aldrig haft en katt som var så gosig och mysig mot alla som du, både djur och människor. Jag saknar dig och de ungar du aldrig fick. Du var La Minelles bästa vän och det kommer att bli väldigt tomt efter dig.


Helga som liten bebis:

               

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards