Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Emelie - 27 maj 2015 15:21

   

"Hej Emelie,

här kommer lite bilder på vår Sissi (Jolene) som du kan skicka till fodervärden.
 
Allt är bra med henne. Hon är nu kastrerad och har under en tid nu fått vara ute själv. Det fungerar jättebra och hon älskar att vara ute. Vi släpper inte ut henne om vi inte är hemma. Då är hon inne tills barnen kommer hem från skolan och kan släppa ut henne. Hon gillar inte att inte få komma ut på morgonen. Hon går här och jamar och går mellan ytterdörren och där vi är och tittar långt efter oss. Vi har nu köpt en kattlucka man har inte riktigt bestämt var vi ska sätta den. Förmodligen blir det i badrumsfönstret.
 
Sissi är verkligen världen goaste katt. Kommer gärna och lägger sig bredvid eller på en när man tittar på TV eller läser bok. Hon är mycket social jämfört med andra katter jag känner. Tyvärr så har jag inte lyckats få henne att bli riktigt kompis med kaninerna. Det går bra så länge dom sitter stilla men så fort dom skuttar iväg så ska hon jaga dem vilket ju inte var oväntat. Det blir nog bättre när hon blir lite äldre och lugnar ner sig.
 
Visst är hon fin på bilderna Emoji.
 
Ha det så bra och hälsa familjen och fodervärdfamiljen.
 
/A"

Av Emelie - 27 maj 2015 14:35

Mina två blåa pygmémushanar ska hämtas på lördag och Lilla Lo med kompis ska följa med till ner Malmö. Namnen är klara nu: H föreslog Pigge och Gnidde och det tyckte jag var riktigt fina namn. Jag måste bara göra egna stamtavlor sen också! (Dessa möss kan inte få stamtavlor genom Swemus, antagligen är de för svåra att skilja åt.)

Pigge och Gnidde var nåt jag hört talas om men jag visste inte vad det var. En sökning på nätet visade att "The Captain and the Kids" var två amerikanska seriefigurer från 1938 som i Sverige fick namnen Pigge och Gnidde.

 

Ett sammanträffande: jag har lyckats lokalisera summa två personer i hela Sverige på nätet som har pygmémöss nu. En av dem ska till mässan i Malmö på lördag och den andra bor i Dalarna och mailade mig igår och sa att hon skulle till Göteborg på måndag och kunde ta med sig möss. Och jag bara: "Yippee, jag behöver inte resa till Malmö!" Men säg den glädje som varar. Det visade sig nämligen att dalkullan är samma person som Sussie har köpt sina möss av. Så det blir Malmö i alla fall! En bra sak var dock att jag kom på att jag kunde ta med mig möss till tjejen från Dalarna när jag ändå åker. Och det blev hon glad för, hon har nämligen också problem med att hitta obesläktade avelsdjur.


Sen tipsade Sussie mig om ett jättebra hus som jag ska köpa till pygméerna. Då kan jag se dem när de ligger och sötsover hela dagarna. Inte farligt dyrt är det och jag behöver inte hitta någon snickarkunnig att övertala! Härligt!

 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards