Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 april 2015

Av Emelie - 20 april 2015 21:31

 

Jo, den här tjusige sibiriska killen heter Laghamras Wilhelm och ska kanske bli avelshane när han blir stor, om någon hona är intresserad. Jag måste säga att maken till snygg katt får man leta efter! Och han är charmig och lekfull som få. Även han finns nu med på Sällskapet sibirisk katts avelshanelista. Jag försöker hjälpa till så gott jag kan, eftersom jag vet att det kan vara svårt att hitta lämpliga hanar. särskilt när man är ny uppfödare. Hoppas, hoppas att han får ge åtminstone en kull!

 

Av Emelie - 20 april 2015 20:49

       

Denna snygga och kraftiga kille heter Indigo, och han ska bli avelshane om allt går som planerat. Han ska få para sig med min hona Senga's Caleana Caelyn någon gång i början av sommaren och vi hoppas på bebisar till hösten. Färger som kan komma är svart, svartsmoke, silvermönstrat eller brunmönstrat med eller utan vita fläckar. Detta blir min M-kull om allt går som beräknat.


En ovanlig sak med den här kullen är att tre kattungar nästan redan är bokade ur kullen. Fodervärden får behålla en unge som tack för sitt arbete, Indigos ägare får en unge som tack för att de lånat ut honom till parning och testat honom för HCM, och jag själv kanske också behåller en unge, men vi får först se vad det blir för sötnosar som föds förstås! Den blivande mamman Caelyn:

 

Caelyns första kull, J-kullen:

 

Av Emelie - 20 april 2015 20:45

   

Och Helga dricker av den laktosfria grädden som jag försöker göda henne med.   Nu är det bara två dagar kvar till beräknad förlossning. Helga håller sig nära oss och hon är väldigt lugn. Jag gissar att det blir en liten kull på 2-3 kattungar. Ska bli så spännande att se vilka som döljer sig inne i hennes mage!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards