Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Emelie - 23 september 2014 19:38

Nu har jag varit och hälsat på de små underverken i den nyfödda J-kullen, och så här ser dagens köns- och färgbestämning ut:


1. Jessie Jes, bruntigré hona

2. Joanie Jive, bruntigré-vit hona

3. Julian Juniper, bruntigré hane

4. Jolene Jet Set, svart-vit hona

5. Janis Jam, bruntigré-vit (ev svartsilvertigré-vit) hona.


Jolene har en väldigt söt nos, där halva nosen är svart och halva är vit. En av fodervärdens döttrar har henne som favorit. En av den brunmönstrade honorna med vitt blev jag väldigt förtjust i, jag tror det var Joanie. Hon ser riktigt kraftig ut och har ett brett ansikte. Det är mycket möjligt att det blir hon som stannar i min uppfödning!   Individuella foton kommer när de är lite större.

 

Av Emelie - 23 september 2014 09:47

Döm om min förvåning när jag öppnade mailen i morse och hittade det här: 


"Hej Emelie


Caylin har fött 5st friska ungar i natt, allt har gått bra.

Det blev 3st zebra randiga och två mörkare.


Jag gissar att du vill komma och besöka dem, så du kan väl ringa mig när du har tid.


Hälsningar

B"


Tänk att Caelyn och fodervärdarna klarade allt själva, utan min inblandning! Jag tror det var meningen att jag inte skulle vara med.   Fodervärdarna hade försökt ringa vår hemtelefon, men den funkar inte så bra, så jag hade inte hört nåt. I kväll ska jag såklart dit och hälsa på de små underverken. Berättar mer då!

Av Emelie - 23 september 2014 08:48

Idag lockade jag ut Rooibos ur boet med hjälp av ett halvt kokt ägg och när jag tittade i boet så låg det fyra fina hamsterbebisar där och sprattlade! Vilket mirakel! Alla ser friska och pigga ut vad jag kan se. Alla fyra ser ut att ha svarta ögon, vilket var väntat. Jag är glad för Rooibos skull att det blev en liten kull för henne att ta hand om. Även bra för mig att det blir lättare att hitta bra köpare till alla. Jag kan ju inte sluta föda upp hamstrar nu, det är ju så fascinerande. ;) Jag tänker att jag ska föda upp i så liten skala som det bara är möjligt: bara en avelshona åt gången här hemma och avelshanar hos fodervärdar. Vad gäller den här kullen så tror jag att det blir ett gäng pigga, aktiva och intelligenta små krabater. Mamma Rooibos älskar att gå omkring på upptäcksfärd, och när hon var liten var hon en liten springtjej som var överallt samtidigt. Planen är att jag ska behålla en hane från den här kullen hos fodervärd. Blir det ingen lämplig hane så behåller jag en hona.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards