Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Emelie - 19 september 2014 21:49

För några månader sedan sålde jag en hamster från Milkys och Cocopopz Portal Protectors kull till en annan uppfödare med stamnamn Queens. Och nu kan jag stolt berätta att Miss Emmi's Balder har blivit pappa till en jättefin kull med silvergrå hamsterbebisar. Klicka här så får ni se!


Nedanstående bild på en vuxen Balder är lånad från Queens hemsida:

 

Grattis Queens och grattis Balder till de ljuvliga sötnosarna!


Av Emelie - 19 september 2014 21:24

Idag åkte jag  på en trevlig liten utflykt för att hälsa på katten Henrik (namngiven efter min lillebror) och hans mamma Chanel. Från början var det tänkt att båda skulle flytta ihop till samma familj, men det gick dessvärre inte så bra. Chanel hade kvar sina starka modersinstinkter och började vakta sin unge på ett aggressivt sätt gentemot ägarna, så de var tvungna att snabbt hitta en nytt hem åt Chanel och jag fick lära mig något nytt om hur katter kan reagera.


Idag bor i stället Chanel hos en ensamstående man som snart ska flytta till ett hus i Dalarna. Han berättade så många gulliga historier om hur han och Chanel samspelar att jag blev alldeles rörd. Han har till och med lärt henne ett trick att plocka en godisbit ur hans mun på kommando! Jag säger bara det: denne charmige man med tillhörande underskön katt kommer nog väldigt snart att norpas av någon ensamstående trevlig kvinna, sanna mina ord! Kombinationen är helt oemotståndlig, eller vad säger ni?

       

Jag hälsade även på Henrik, som numera lystrar till namnet Bilbo. Henrik är bror till Hilma, som är mamma till I-kullen med Iggy, Indigo och Ika. Denne kille har en liten egenhet att han gillar att hänga upp-och-ner i mattes famn:

       

Tack matte A och husse M för en jättetrevlig dag!


Av Emelie - 19 september 2014 11:52

Jag har nu gjort i ordning Rooibos barnkammare av rosa Carefresh (såklart!) och grön-lila Carefresh Crinkles. Jag vet inte helt säkert om hon är dräktig ännu, men de eventuella ungarna är i alla fall beräknade tills på måndag.


En dräktig hamster ska inte ha hus och sånt, utan det är säkrare för ungarna att honan bara får massor av mjukt byggmaterial att ordna boet med. Annars kan det hända att någon liten unge blir klämd. Rooibos har än så länge gått upp 10 gram, och det ska bli spännande att se om det föds någon kull på måndag!

 


Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards