Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emelie - 4 augusti 2014 13:19

Indigo:

   

Iggy:

       

Ika:

       

Kullen:

   

Ungarna är förstås helt ljuvliga och jag kan inte se mig mätt på dem! Hilma är en jätteduktig mamma!


Vi har redan flera intressenter till kattungarna, och därför kan nog inte alla som är intresserade få köpa en kattunge från den här kullen tyvärr, men vi väntar ju förhoppningsvis en ny kull från Caelyn snart! (Caelyn parades för ca 2 v sedan.)

Av Emelie - 3 augusti 2014 09:30

Klicka här för att följa I-kullens vikter!

Av Emelie - 2 augusti 2014 13:45

Vad gäller könen, så har jag idag upptäckt att lille Isidor egentligen är en hona,   så det nya namnet på den lilla krabaten är Ika Ikon. Jag skulle även säga att hon antagligen är bruntigré-vit, men hon KAN även vara en så kallad "dålig silver" liksom sin pappa Maxim. Är hon en dålig silver så lämpar hon sig inte så bra till utställning, men däremot väldigt bra som sällskapskatt förstås. Men pappa upp i dagen blir hon alldeles säkert. Jag är lite sugen på att behålla henne som fodervärdskatt, men vi får se. Alla de överlevande ungarna mår bra och äter som de ska. Lille Iggy har en mycket vacker ljus silverfärg med tydlig teckning, men hans färg är nog lite för gul för att kattdomarna ska vara helt nöjda, tyvärr. Lille Indigo har en sån gullig bläs på nosen, och jag tror han kommer att charma alla som ser honom. När en katt har vitfläck över nosen så blir själva nosspegeln rosa, vilket är första gången på en katt som jag har fött upp. Han har även en speciellt gullig vitfläck på ett av bakbenen. Enda nackdelen är att hans svanstipp är vit, så om man tar med honom på utställning får man nog färga hans svanstipp med te (!) Ingen av ungarna piper särskilt mycket, vilket enligt min erfarenhet är ett gott tecken när det gäller temperamentet. 

 

Här nedan ser ni först Indigo, sedan Iggy och sist Ika:

   

   

         


Av Emelie - 2 augusti 2014 12:50

Igår kväll när Iris hade fötts så upptäckte vi att hon inte andades som hon skulle och rosslade och vi försökte få bort vätskan från hennes lungor och hoppades hon skulle repa sig. Men nu i morse ringde fodervärden och berättade att hon hade gått ner fem gram, så jag tog med henne in till Blå Stjärnan så fort jag kunde. Veterinären trodde att Iris hade andats in fostervatten vid förlossningen och att hon hade lunginflammation, vilket hos nyfödda ungar har en mycket dålig prognos. Jag fattade därför det svåra beslutet att låta avliva Iris. Så nu är vi både glada och ledsna samtidigt. Glada för kattungarna som fötts och ledsna för Iris som inte överlevde.     





Av Emelie - 2 augusti 2014 00:08

Nu är Hilmas första kull och vår I-kull födda! Fyra efterlängtade småttingar blev det, och alla hade bra födelsevikter. Färger och kön är fortfarande preliminära. In order of appearance:


1. Iggy Innocent, svartsilvertigré hane

2. Indigo Infinity, svartsmoke-vit hane

3. Isidore Invisible, svartsilvertigré-vit hane

4. Iris Ice-cream, svartsmoke-vit hona


Välkomna till världen mina små sötnosar!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards