Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Lilla goa pyret!

Av Emelie - 15 september 2013 18:14

Idag har vi hämtat hem sötnosen LaMinelle. Helga är mycket nyfiken på nykomlingen, men vi har sagt att de får vara i olika rum så länge tills LaMinelle känner sig tryggare. Båda jag och Lilla Lo gosade med henne en stund, men sedan bestämde sig LaMinelle för att det säkraste stället att vara på är under soffan, så vi hoppas att hon snart ska våga sig ut igen.

 


 
 
Ingen bild

Anna-Maria J

15 september 2013 19:53

Grattis till söta nytillskottet. Lycka till!

Emelie

16 september 2013 08:24

Tack Anna-Maria!

 
Ingen bild

Ann-Katrin

16 september 2013 17:22

Så söt och gosig :-)!

Emelie

18 september 2013 18:23

Ja, men en försiktig liten dam.

 
Daniella

Daniella

16 september 2013 19:20

Åh hoppas att hon känner sig säker snart och att allt går bra för den lilla tjejen :)

http://brownbetty.blogg.se

Emelie

18 september 2013 18:23

Ja, det går i alla fall framåt för varje dag.

 
Margita

Margita

17 september 2013 09:44

Detsamma s'ger jag. Mitt tangentbord har f[tt fnatt som synes....>* ha vad i allsin dar___ det sista skulle vara ett fr[getecken....vad h'nder__

http://sengas.bloggplatsen.se

Emelie

18 september 2013 18:23

Oj då...tänk vad många kreativa skrivsätt du kan uppfinna nu! ;)

 
Ingen bild

http://nailmagic.bloggplatsen.se

17 september 2013 18:02

Åh, vilken sötnos! Ska snart på maskerad som katt, kolla in min leopardinspirerade nailart - kommer inom kort! Mjauu!

Emelie

18 september 2013 18:22

Vilken kul idé att klä ut sig till katt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards