Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emelie - 24 augusti 2013 23:57

Öppet hus-dagen idag på Djurens samarittjänst var väldigt trevlig. Det var lite som att gå runt på kattsafari och hälsa på katter här och var. Katterna hade en stor härlig utegård att vara på. Gott hembakat fika fanns det också. Och fint väder! Här är några av kissarna som vi hälsade på:

           


Av Emelie - 24 augusti 2013 10:59

Upptäckte av en slump att det finns en ny färg/mönster på bengaler som heter charcoal. För en genetiknörd som jag så är nedärvningen extra spännande att läsa om! Visst är de fina?

 

Av Emelie - 24 augusti 2013 10:21

Jag har länge varit sugen på att besöka Djurens samarittjänst i Gråbo, och idag ska det bli av, för idag är det öppet hus klockan12-16. Kom dit ni också!

Av Emelie - 24 augusti 2013 10:02

Nu är det bestämt att jag ska köpa ytterligare en avelshona, Senga's Caleana Caelyn! Tack Margita för att jag får köpa den här lilla skönheten, som har exceptionellt friska och fina släktingar! Även hon ska förstås få en kull med Maxim, om allt går enligt planerna! Hon ska bo hos fodervärd. Hennes färg kallas brunspotted.

   

Av Emelie - 23 augusti 2013 23:18

En nystartad hamstersida med massa bra information:

http://hamsterbladet.webblogg.se/

Av Emelie - 22 augusti 2013 16:56

 

Låt mig presentera sötnosen Sibir's Maxim! Han ska bli min nya avelshane, och i september åker jag upp till Jörn i Västerbotten och hämtar honom. Tack Ylva för förtroendet! Han ska bo hos A, som ska bli fodervärd. Jag valde honom mycket för att han har en intressant och lite ovanlig stamtavla som passar alla mina honor (Helga, Hilma och LaMinelle) och dessutom passar den till Miss Emmi's Esthers Enigmas dotter Iris, vars matte också vill ta en kull. Sedan har jag faktiskt planer på att köpa ytterligare en hona, men det är lite hemligt än så länge, jag berättar mer om det blir så som jag hoppas. Som tur är så kom DNA-resultatet idag att Maxim inte är PK-bärare, vilket betyder att han kan paras med vilken hona som helst (förutom honor som har dubbla anlag förstås).


Så nästa sommar hoppas jag att det kommer att krylla av kattungar här hos Miss Emmi's!

Av Emelie - 22 augusti 2013 16:22

Igår kväll impulsköpte jag ett fint akvarium på Blocket för 200 kronor, och nu pryder det sin plats i vår serveringsgång. De nya hyresgästerna är Albion, Agaton, Avalon, Aron och Atlas!

 


Av Emelie - 21 augusti 2013 22:54

 

Alldeles nyss kom svaren på DNA-testerna på mailen, och nu kan jag tinga LaMinelle! Ser fram emot att träffa henne igen, det var så länge sedan! Visst är hon extremt söt? Tack D och E!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards