Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 25 juli 2013

Av Emelie - 25 juli 2013 22:43

Elton bor nu hemma hos min blivande fodervärd. Om det fungerar med allergin så hoppas vi att jag ska kunna köpa en hane som får bo hos henne. Vi håller tummarna. Tänk om jag kan köpa både LaMinelle och en av de söta hanarna som jag har tittat på. Vad glad jag skulle bli!


Fodervärden hade hittat den här intressanta artikeln om forskning om kattallergi. Bra att utvecklingen går framåt!

Av Emelie - 25 juli 2013 15:44

Idag har jag lärt ut svensk kultur till mina kursdeltagare från all världens länder: de har fått spela spelet kubb. Jag var domare och fick tala om för dem vilka kubbar de skulle kasta på och de skrek "Jalla, jalla" titt som tätt. Bara att åka på utflykt till Slottsskogen var nog väldigt exotiskt för vissa. De verkade tycka att det var riktigt kul, ja i alla fall de som vågade följa med.  Vi pratade om vad olika djur och växter heter på svenska och gick en promenad. Sedan åkte jag hem. Ganska bra jobb jag har, eller hur?

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards