Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Emelie - 30 april 2013 21:20

Jag har känt mig jätteosäker på om Toadette verkligen är dräktig, för de första dagarna gick hon ner i vikt och det är först nu som hon börjar bli lite rund om magen, men nu vågar jag faktiskt säga att hon ÄR dräktig! Hon har gått upp 10 gram, vilket är mycket för en hamster, så jag tror att ungarna kommer ganska snart!


En sak som jag har funderat mycket över är om jag ska låta Toadette få två kullar eller inte. Det kanske låter konstigt, men om man inte tar bort hanen från honan så blir hon dräktig på en gång efter förlossningen. Det lutar åt att jag faktiskt ska ta chansen att låta henne få två kullar. Orsaken är att chansen ökar för att jag ska få minst två mandarinfärgade hanar om jag låter paret få två kullar. Får jag fler än två så kan jag dessutom behålla fler hanar eller så har jag fler kandidater att välja på när jag ska plocka ut dem som ska gå i avel. Tanken är ju att dessa hanar ska utgöra basen i ett nytt avelsprogram, där målet är att få fram friska och trevliga hamstrar, bland annat i färgen mandarin.


Dessutom tänker jag att om det till exempel blir ett ojämt antal hanar eller honor i den ena kullen så kanske man kan para ihop den med en unge ur nästa kull (dvärghamstrar ska ju säljas i par). Sedan så tänker jag också att det blir skönt för Hennings familj att de får hem honom för gott, eftersom han ska sättas ihop igen med sin kompis Optimus, och vi vet ännu inte hur det kommer att gå. Så det är många saker att ta hänsyn till när man föder upp hamstrar.

 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards