Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Emelie - 20 april 2013 20:11

Veckans höjdpunkt är när jag promenerar bort till fodervärden och träffar kattungarna. Idag när jag kom så hade ungarna flyttat in i kattungehagen och vi ordnade även en liten sandlåda med icke-klumpbildande sand. Sedan ska de även få en skål med torrfoder och en annan med vatten som de kan bekanta sig med under veckan som kommer. Den första veckan brukar det vara så att kattungarna äter sanden, och jag tror att det är för att tänderna börjar bryta fram.


Idag låg ungarna i en liten hög och sov, men när de vaknade så passade jag på att pussa på dem en massa.   Jag såg en av kattungarna slicka en annan, och jag såg även att de har börjat brottas lite smått. Enligt D så är det pojkarna som oftast brottas med varandra, medan tjejerna sover mest. Jag måste säga att jag tycker det är väldigt synd att jag inte ska behålla någon hane, för jag tycker de är helt underbara båda två. Båda känns väldigt lugna och trygga och jag tror att de kommer att bli supermysiga sällskapskatter. Sedan älskar jag färgen också. Just nu lutar det åt att Henrik har silver men inte Hilding, men det är jättesvårt att färgbedöma dem tycker jag. Om någon av dem kan få lämna en kull så vore det förstås kul, men jag vet även hur jobbigt det är att hålla en hane fertil.


Hilding och Helga: 

   

Hilma och Henrik:

     

Kullen:

 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards