Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Emelie - 13 april 2013 17:24

 

Kullen och mamma Chanel. Chanel är väldigt rädd om sina ungar, och vill helst inte att varken människor eller andra katter ska komma för nära. Särskilt inte andra katter, så Amanda får hålla sig i ett annat rum.

   

Lilla Hilma, som jag nu har listat ut färgen på: svartsmoke med vitt, EMS-kod ns 09. Jag drömmer om att para Hilma med en röd-vit eller creme-vit hane och få en kull med många fina sköldpaddsfärgade honor. Det blir i så fall de första sköldpaddorna i min uppfödning.

 

Min man Hilding håller i kattungen Hilding Handsome. Tycker ni att de är lika?   Margita var sugen på att köpa Hilding som avelshane idag när hon var med och tittade på kattungarna, men jag tror inte att det blir så, för inavelsgraden med hennes hona var lite för hög. Vi har ju förmånen att ha en bred avelsbas bland sibirkatter i Sverige, så vi kan välja parningar med vääääldigt låg inavelsgrad.

     

Sötnosen Henrik är också en riktig hjärteknipare. Lätt att bli kär i dessa två killar! Och snygga är de båda två. Men om de är blåmönstrade eller blåsilvermönstrade är jag inte säker på ännu. Idag såg faktiskt båda ut att ha silver i pälsen.


Tyvärr lyckades jag inte få någon bra bild på Helga idag, jag försökte ju fota utan blixt, och det var lättare sagt än gjort. Men även för Helga har jag redan avelsplaner: Jag skulle vilja para henne med en brunmönstrad hane med väldigt varm färg och tydliga kontraster i pälsen. Helst bruntabby, för det är så snyggt. Just nu lutar det alltså åt att jag behåller både Helga och Hilma som avelskatter, men mycket kan förstås hända på vägen.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards