Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Emelie - 14 mars 2013 17:12

En sak har jag insett: Jag gillar verkligen att jobba med de kursdeltagare som jag har nu. Dels är de vuxna, vilket innebär att ljudnivån är mycket lägre än när man jobbar med gymnasieungdomar, dels behöver jag inte sätta betyg på dem, vilket gör att vår relation blir mer avspänd, dels så vill de lära sig svenska. Vilken otrolig lyx det är att ha elever som vill lära sig! Det är helt fantastiskt.   Och då inser jag också att jag egentligen aldrig har haft något emot att jobba som lärare, det enda jag har haft något emot är att jobba med elever som är fientligt inställda till mig, och att behöva bedöma deras prestationer som bra eller dåliga eller mittemellan.


Jag gillar också att jobba med vuxna med utländsk bakgrund, för jag känner att det jag gör uppskattas mycket av dem. De tar inte för givet att de ska bli hjälpta eller bli behandlade med respekt (vilket i sig är ganska tragiskt, men för mig är det bra). Så länge det finns en bra relation mellan mig deltagarna och jag inte behöver vara domare så tycker jag om att jobba som lärare, för jag älskar att lära ut saker, och jag tror faktiskt att jag är riktigt bra på det jag gör!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards