Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Emelie - 14 september 2012 14:57

Mitt nya träningsprogram på gymet har många likheter med den hetaste träningstrenden just nu: Crossfit. Kolla inspirationsvideon här så ser du lite hur det fungerar!

Av Emelie - 14 september 2012 12:37

Nu har jag varit och tränat och det känns jättebra i kroppen! Det var en riktigt intensiv halvtimme där vi gick igenom ett nytt träningsprogram. Min PT tycker inte att jag ska träna så många gånger i veckan, utan det är bättre att träna intensivt när jag väl tränar. Han tycker inte heller att jag ska träna BodyPump, för det ger inte lika bra förbränning som det nya träningsprogrammet som jag har fått. Så jag har fått tänka om lite eftersom jag litar på att han besitter kunskap om de senaste forskningsrönen inom träning. Jag kommer att träna det nya intensiva programmet måndag, onsdag och fredag. Söndagar kommer jag att ha som reservdag eller köra ren konditionsträning på gymet eller en powerwalk i skogen. När Lilla Lo är på tennisen så kommer jag att läsa, promenera eller göra något annat.


Mitt nya träningsprogram är varierat och intensivt. Man gör inte varje övning så länge, men det är 20 olika övningar som verkligen känns, kan jag säga, och man upprepar varje övning cirka 12 gånger eller tills man inte orkar mer. I början och i slutet av passet tränar jag på konditionsmaskiner. I stort sett alla övningar innebär någon form av instabilitet, vilket gör träningen effektivare. Jag kommer att använda pilatesboll, TRX-band (se bild), kettlebells med mera. Jag gillar variationen och utmaningen! Vore det inte trevligt om jag kunde träna med min PT varje månad i fortsättningen också?

 

Av Emelie - 14 september 2012 07:53

 

 

Här springer H ett 10 000-meterslopp. Han ser rätt sammanbiten ut.   Jag tycker verkligen det är snyggt att vara vältränad, och jag önskar att jag också var det, men jag är ju på god väg, eller hur? H har tränat hela sitt liv, och för honom är det en livsstil. Men löpning har han inte tränat så länge, bara de senaste åren. Jag har börjat se honom som en stor förebild inom träningsområdet. Kolla in hans långa strumpor: det är stödstrumpor.  Stödstrumpor är mycket populära bland löpare nuförtiden, det hjälper till med återhämtningen på något sätt. Prova själva någon gång när du har träningsvärk i vaderna, det är skönt! På fötterna har han spikskor för att han ska springa snabbare.


Idag har jag en ny tid med min PT. Jag förbereder mig på ett hårt träningspass med mycket blod, svett och tårar. Eller i alla fall svett.  Jag har kommit fram till att jag vill träna på dagtid, och att jag faktiskt kan passa på att träna på Sportlife ett par dagar i veckan, eftersom det skulle funka så smidigt när Lilla Lo tränar tennis och jag ändå skjutsar henne dit (gymet är i samma hus). Sen har jag kommit på att jag vill träna 5 dagar i veckan: måndag (Sportlife tennisklubben), tisdag (BodyPump, Sats), torsdag (SatsPowerStep), fredag (Sportlife tennisklubben), söndag (Sats). Min PT tipsade om att jag vissa dagar kan köra bara konditionsträning: 30 minuter på crosstrainern varierat med roddmaskinen skulle vara en stor utmaning för mig, som i stort sett startade på noll för några veckor sedan!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards