Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Emelie - 11 september 2012 07:55

Idag känner jag mig faktiskt riktigt frisk! Halleluja! Har kommit igång ordentligt med min träning nu. Tränade igår, i förrgår och ska träna Bodypump idag. Bodypump är kul, det har jag tränat för flera år sedan. I morgon ska jag ha vilodag. Skillnaden mellan mig och H är att han har svårt att få träningsvärk medan jag har lätt att få det. Ett mål för mig är att komma till en plats där jag har svårt att få träningsvärk.  


Saker som jag tycker är bra med att träna på gymet:

1. Jag kan kolla på alla snygga vältränade killar medan jag tränar. (Det finns många.)  

2. Jag får använda min favoritduschtvål "Flying fox" från Lush och basta efter träningen.

3. Jag mår alltid bättre efter träningen än innan, oavsett hur mycket motstånd jag har känt.

4. Jag känner mig alltid så nöjd när jag märker att träningen börjar ge resultat: jag blir inte lika trött och jag får bättre uthållighet och musklerna blir fastare.

5. Jag får använda mina nya snygga träningskläder, och om jag sminkar mig innan så gillar jag mer det jag ser i spegeln. Att känna sig nöjd med sitt utseende är sååå mycket viktigare än jag tidigare har tänkt på. Jag tränar ibland på att tänka på det jag jag redan gillar med mitt utseende: mitt hår, mina ben, mina händer.

6. Jag kan fantisera om hur det kommer att kännas när jag kan handla kläder i normalstorlekar. Vilken valfrihet! Och vad snygg jag kommer att känna mig!

7. Det är också bra att jag kan träffa min PT ibland på gymet, även när vi inte har bokat tid. (Han är ofta där.) Då kan han peppa mig!

8. Kanske H och jag (och Lilla Lo?) kan träna tillsammans någon gång i framtiden? Det vore kul!

9. Man blir mycket piggare och får mer energi i vardagen när man tränar regelbundet. Det är en stor skillnad.

10. Idag sa Lilla Lo att det är bra att mamma har kommit igång med sin träning. Jag gillar att vara en positiv förebild och att hon kan se att det går att förändra sina gamla mönster.



Av Emelie - 11 september 2012 07:47

"Hej Miss Emmie!


Det var längesen vi hörde av oss, hälsan tiger still sägs det, lilla Ella-katten och hennes tant mår bra.

Idag har vi varit hos veterinären för den årliga vaccinationen och en enkel hälsokontroll.                   Ella väger 3,4 kg och har gott hull, var fin i pälsen, de klämde här och där, lyssnade på hjärtat  och kikade på tänderna och allt var bra. De tyckte hon var så fin, lilla Ella uppförde sig bra och spann när de pysslade med henne. Nästa år skall de göra ett ultraljud på hjärtat.

Ella mår bäst när hon får vara i alla göromål, när jag bakar har hon lärt sig att om hon ligger stilla på en stol och inte hoppar runt i baket så får hon vara kvar i köket. Hon är otroligt lättlärd men att lära Ella låta bli blommor går inte, därför har vi bara sidenblommor.

Vi skickar med lite foton, är tagna vid lite olika tillfällen och kameran är gammal. Är så glad för Ella, hon betyder så mycket.


Många hälsningar från                 

tanten och Ella"

       

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards