Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Emelie - 26 augusti 2012 16:05

     

...och det bästa är att den är kattvänlig, lättskött och att ingen behöver vattna den när vi reser bort!     Jag har alltså gjort en liten suckulentgrupp och ställt på vardagsrumsbordet. Växten heter "levande stenar". Elton ville förstås nosa och kolla!

Av Emelie - 26 augusti 2012 16:04

 

Mys på hög nivå!

Av Emelie - 26 augusti 2012 11:35

Den senaste tiden har jag blivit inspirerad att börja sminka mig lite oftare, bara för skojs skull. Att sminka sig har flera fördelar tycker jag: det är kreativt och roligt och man känner sig dessutom snyggare när man har sminkat sig. Så därför har jag nu investerat i en mega-palett med 120 olika ögonskuggor. Snacka om att kunna måla med olika färger! Paletten påminner mig om en jättestor fantastisk sminklåda från Esthee Lauder som jag fick i present en gång när jag var tonåring. Den kommer jag aldrig att glömma. Kolla min nya palett här:


 


Av Emelie - 26 augusti 2012 11:24

Jag har alltid gillat att titta på vackra foton från rymden. Visste ni att det finns en nebulosa fotograferad av Hubbleteleskopet som kallas "Kattöga-nebulosan"? Så här vacker är den:

 


Av Emelie - 26 augusti 2012 09:06

  • Jag har ett deltidsjobb som jag älskar. Mina arbetskamrater och chefer är precis som jag vill ha dem: glada, harmoniska, humoristiska, inspirerande. Arbetstiderna är flexibla och jag tjänar bra. Arbetsuppgifterna är tillfredställande, för jag ser människors potential och hjälper dem att må bättre och att nå sina mål.
  • Min kropp är frisk och stark och balanserad. Jag är fullkomligt nöjd med min kropp. Jag njuter av att leva i min kropp och jag är nöjd med det välbefinnande som jag känner i kroppen.
  • När jag inte jobbar så gillar jag att leva det goda livet: jag går på olika kroppsbehandlingar, SPA, tränar på gymet, träffar min PT, äter god mat på restaurang med en väninna eller min familj, shoppar vackra saker som jag gillar.
  • Ibland, när vädret är vackert, promenerar jag i skogen eller i vackra parker eller längs stranden tillsammans med familjen eller någon av mina vänner. 
  • Vissa kvällar och helger går H och jag på bio eller äter på restaurang eller åker på SPA-weekend.
  • Jag gillar också att vara hemma i vårt vackra välstädade hem och umgås med familjen och djuren, läsa inspirerande böcker, blogga, meditera, eller bara vila. I vårt hem finns två badrum, en walk-in closet för mina kläder, tre sovrum.
  • På somrarna bor vi i ett stort vackert hus vid havet, där vi ibland får besök av släktingar och vänner. Vi badar, promenerar, åker på utflykter, går på konstutställningar, cafeer och restauranger, spelar spel och tränar.

 



Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards