Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Emelie - 24 augusti 2012 15:26

Idag träffade jag min PT för första gången. Snacka om att jag tränade hårt! Hade ingen aning om att man skulle träna så hårt, men kanske är det skillnaden på att vara tjock och att vara smal, vad vet jag?   Har sedan dess gått omkring och känt mig hög på adrenalin och endorfiner, så folk har kanske undrat lite varför jag är så himla glad.   En annan sak som jag fick lära mig idag är att tänka att jag klarar av mer än jag tror när det gäller träning, så det är mitt nya mantra nu: Jag är bra på det här, jag gillar att träna, det är skönt att träna hårt.


Så här går träningspasset till som jag ska köra 3-4 gånger i veckan: Jag går först på crosstrainern med ett ganska högt tempo under 15 minuter. Tempot ska vara så högt att man orkar prata korta meningar, men inte längre monologer. Sedan har jag ett styrketräningsprogram med övningar där man använder pilatesboll och/eller kettlebells. Ingen av övningarna ska göras på maskin, vilket är bra, för då stabiliserar man mage och rygg och tränar upp balansen. Alla övningar involverar nästan hela kroppen, vilket är det man vill åt om man som jag vill gå ner i vikt. Slutligen går jag raskt på löpbandet under 10 minuter. Sedan är jag helt slut men nöjd med mig själv!


Efter träningen gick jag och åt lunch med W och gick förbi min favoritaffär Lush och köpte en underbar bodylotion med vaniljdoft.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards