Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av Emelie - 13 augusti 2012 22:53

"Hej Emelie! Nu var det ett tag sen!
Nu har Gizmo vuxit rejält och gått upp ett kilo i vikt. Han har förändrats  en del utseendemässigt, kroppsbyggnaden börjar likna hans mammas och allt fler  mönster visar sig i hans päls. Han är otroligt fin!
Han äter bra och tycker om sitt torrfoder. Vi ger honom våtfoder ibland,  men det verkar han faktiskt inte så jätteintresserad utav. 
Han är väldigt mysig och älskar att gosa (när han själv vill förstås). Han sover själv på  nätterna, men när vi öppnar upp sovrumsdörrarna på morgonen kommer han direkt  och buffar på händerna, trampar på och stryker sig mot oss. Han ligger ofta i  våra famnar långa stunder och vilar, men annars gillar han att ligga i fönstren,  i soffan och i solskenet på balkongen!
Han är fortfarande väldigt lekfull, och de små mjuka bollarna som han  brukar jaga runt har förblivit hans favoritleksaker. Han tycker det är extra kul  när vi är med och kastar bollarna åt honom. De är tyvärr så små att de  försvinner in under möblerna! Så man får gå på jakt efter dem ganska ofta.
Vi har tagit med honom ut några gånger i koppel. Första gångerna tyckte han  det var läskigt, så vi väntade tills han blev lite äldre. Nu älskar han det! Han  nosar på allt, klättrar i träden och tuggar på gräset. Dock blir han rädd för de  andra katterna som bor här på gatan.
Han är väldigt duktig på att använda sitt klösträd och inte våra möbler när  han vässar sina klor. Han blev också snabbt  väldigt duktig på att inte använda våra händer/fötter som leksaker. Han är en  väldigt busig liten kille, men respekterar våra gränser, liksom vi respekterar  hans. Under de veckor som Gizmo bott hos oss har vi lärt känna varandra väl, och  det har varit så underbart att se hans personlighet växa fram mer och mer! Vi  älskar honom jättemycket!
Vi skickar med några bilder så att du får se hur han har vuxit! 
 
Med vänliga hälsningar Anneli med familj"
             
Visst är det härligt att se dessa bilder? Jag blir alldeles varm i hjärtat! Och så blir jag stolt över att Gizmo har utvecklats till en sån rastypisk sibbekatt! En riktig snygging!

Av Emelie - 13 augusti 2012 09:48

Min favoritaffär alla kategorier är Lush. Jag älskar att gå omkring där och lukta på deras handgjorda badoljor och bodylotions. Personalen är trevlig och hjälpsam. Dessutom är deras grejer perfekta att önska sig i födelsedagspresent och julklapp, för de går alltid åt och jag blir alltid glad när jag får något därifrån. För H är det också bra, för han vet att jag alltid önskar mig samma sak: badoljor från Lush. När man använder deras badoljor så behöver man inte smörja in sig efter att man har badat.


Nu har de börjat med makeup också, och de har ett roligt hjul som man ska snurra på för att se vad man just nu behöver. Det speciella är att det till varje färg hör en egenskap, som man antingen redan behärskar eller som man behöver mer av, så det blir som ett sorts personlighetstest. Går att testa både på nätet och irl. Det är kul, prova! Klicka på första sidan där det står "spela online nu"!


När jag var där och spelade "spelet" så fick jag som resultat att jag ville bli mer "sprudlande", så jag köpte förstås den färgen och använder den nu som läppstift:

 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards