Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under juni 2012

Av Emelie - 21 juni 2012 21:19

                       

Av Emelie - 21 juni 2012 21:16

                 

       

Av Emelie - 21 juni 2012 21:15

                         

Av Emelie - 21 juni 2012 21:12

                                   

Av Emelie - 21 juni 2012 10:53

Jag har tyckt mig märka att de kattungar/hamsterungar som liknar den ena föräldern till färg/utseende även liknar den föräldern till sättet. Kan det vara en slump?

Av Emelie - 21 juni 2012 08:50

Hade kalabalik härhemma igår, då Elton på något oförklarligt sätt lyckades smita ut i trädgården och hittades efter lång tid under grannens altan. Sedan bråk med både Chanel och till på köpet Cornelia, som ju är en riktig utbrytardrottning. Cornelia tyckte väl att Elton luktade "fel" så hon morrade en massa. Själv var jag rätt stressad som ni kan förstå. Kattungarna var däremot helt coola som vanligt. På måndag fyttar Gaston, Galileo, Gizmo och Chanel. Giselle får vi njuta av ett litet tag till, och jag tror att det kommer att funka med Elton, så länge han får hålla sig lite på avstånd. Och snart har vi "bara" två katter och tre hamstrar! När det var som flest så hade vi 14 hamstrar här hemma. Fatta!    


Optimus och Hennings matte A, har förresten för ett tag sedan mailat denna rapport:

"Hej,
vi mår bra! I natt fick vi sova, eller snarare vara  nattaktiva  :-) i Ms' rum!
Hälsningar till syrran Isadora (söta bilder på  bloggen!!) - eller har hon hunnit flytta hemifrån?
Piip! Optimus och Henning
 
 
Hej Emelie,
då ska jag också passa på att skriva   :-)
Hamstrarna verkar nöjda; de kissar inte längre på oss  när de sitter i handen eller på magen på oss - det är skönt! Henning  har blivit mycket rund, sista vägningen gav 48g (Optimus) och 56g (Henning).  Optimus är mycket sportigare. Henning springer också i hjulet, men inte så ofta,  och långsammare. Till Ms skolavslutning imorgon ska de äntligen få ett  riktigt hamsterhus av trä (det är ännu hemligt!)."
 

Eftersom jag tränade på gymet igår för första gången på över ett år, så kunde jag knappt sova en blund i natt, och då tränade jag ändå extremt lugnt.  


Fick även jobbångest igår, men insåg senare att jag borde vara tacksam och njuta av att jag har så mycket tid. Min kompis W befinner sig i den motsatta situationen mot mig: mycket jobb och pengar och lite tid och lugn. Vi hade förresten sol igår för första gången på evigheter och kunde sitta på balkongen och äta middag.


Har beställt två tools från en distributör i Danmark. Hon tipsade mig om att välja Guardian! i stället för My Happiness!, så det har jag gjort nu. Ser fram emot att få hem dem!

Av Emelie - 20 juni 2012 21:21

För er som liksom jag är intresserade av personlig utveckling så vill jag rekommendera Creating seven tools. Köpte min första tool för över 15 år sedan och nu har jag precis beställt två nya: Body Fighter! och My happiness! C7 toolsen har hjälpt mig en massa under alla dessa år. Ser fram emot de nya toolsen som kommer att göra min kropp starkare mot infektioner och göra det lättare att känna glädje i livet. 

Av Emelie - 20 juni 2012 19:49

 

Läste i Våra Katter att en av mina favvoraser, singapuran, ska bli preliminärt godkänd i Fife från och med 2013. Singapuran är världens minsta kattras. Jag tycker att de är sååå fina! Men eftersom jag är allergisk så är det väl inte så smart att skaffa singapuror. Dessutom ska jag ju ligga lite lågt med uppfödningen hade jag ju tänkt. Men visst är de fina? De påminner en del om abessinier, eftersom de har tickad päls.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards