Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Emelie - 24 juni 2012 13:19

Ni som följt min blogg vet att jag har haft lite tvivel den senaste tiden kring om jag ska fortsätta med min uppfödning. G-kullen är ju helt underbara, men det har tagit rätt hårt på mig att Giselle har varit sjuk och att Chanel har bråkat så mycket med Elton. Men de senaste dagarna har jag fattat beslutet att jag vill fortsätta med uppfödningen och att jag ska köpa en ny hona. Konstigt nog så dök den "perfekta honan" upp så där helt på en gång, så jag har redan bestämt mig för vilken katt jag ska köpa!    Uppfödarna är helt nya och bor i Trollhättan. Jättesnälla och verkliga djurvänner båda två. Kommer precis hem därifrån och här är bilderna jag tog:

                 

Ungarna är helt ljuvliga och kommer från friska och ovanliga linjer med mycket foundationkatter. Föräldrarna verkar lugna och trygga och så hade jag sån tur att av tre ungar i kullen så är två bruntabbyhonor (en av mina absoluta favvofärger) och vid ca 4 veckor ska jag få välja den av honorna som är mest lovande.   Båda honorna ser fina ut och har en härligt varm färgton. Den tredje ungen är en ljuvlig hane, brunspotted-vit bicolor, mamma upp i dagen. Mamman till kullen verkar vara en exemplarisk avelshona med bra fertilitet och pappan är enligt utsago jättetrevlig i temperamentet. Min drömhonkatt helt enkelt! Jag är så glad och tacksam för att jag har hittat denna kull med två fina honor så nära hemifrån! Tack snälla Sandra och Tommy för att jag ska få köpa en katt av er!


Självklart har jag redan planer för denna lilla ljuvliga varelse: Jag hoppas att hon ska få sin första kull med min egen Glistening Gaston! 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards