Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Emelie - 15 maj 2012 19:56

Det var länge sedan jag skrev något om mig själv nu. Det är fördelen med att ha en massa djurungar hemma: man hinner inte reflektera så mycket över sig själv. Har fått besked från Humanus att jag troligen inte ska börja jobba förrän i augusti, och det har jag ingenting alls emot, nu när det snart är sommarlov för Lilla Lo. Så min "semester" fortsätter ett tag till, alltså. Lite störande är det förstås att ha ont om pengar, men det finns värre saker i livet än det. Jag vill hemskt gärna kunna åka till Oslo i augusti och vara med på konstellationsutbildningen, men vi får se hur det blir.


En sak som jag verkligen tycker att jag "borde" göra under den så kallade "semestern" är att börja träna på gym igen. Nu är det över ett år sedan sist och det märks tydligt på klädernas sämre passform. Jag vet ju att jag mår bra av att träna, men varför är det så svårt att komma igång? Problemet brukar vara att så fort jag tränar så blir jag förkyld, och då kommer jag ur den nya vanan. Kan det verkligen vara normalt att bli förkyld så ofta som jag är? Enligt läkarna är det tydligen det. Så jag får väl träna trots förkylningen då, utom när jag har feber, förstås. 


Köpte förresten en ny "hamsterbur" idag (inte klokt vad jag skriver citatteckan ofta). "Hamsterburen" är egentligen en helt vanlig plastlåda som jag köpte för 60 kronor inklusive lock på Biltema. Ungefär en tiondel av priset för en vanlig hamsterbur, och väldigt rymlig, dessutom.


Biltema var förresten ett ställe som fick mig att reflektera kring män och vad män är för några märkliga människor. På Biltema gick det omkring män i alla åldrar och verkade tycka att det var hur naturligt som helst. Men hur kan man tycka att det är kul att gå omkring i en helt grå lokal fylld med tråkiga långa hyllor med saker som spolarvätska och glödlampor? Ingenting vackert så långt ögat når, inga färger, ingenting levande. Är det så dessa mäns värld ser ut? Saknar de aldrig snygg design, vackra omgivningar, eller helt vanlig mysighet? Jag ser framför mig hur dessa personer överlämnar allt som har med heminredning och sånt att göra till sina fruar. I deras egen värld finns bara hårda bilar, hårda tekniska prylar och hårda fakta. Ser de lika fyrkantiga ut i huvudet?

Av Emelie - 15 maj 2012 11:04


Igår åt gullungen Giselle riktig mat för första gången! Det var rå äggula som föll söta fröken i smaken. Både Gizmo och Gaston äter nuförtiden torrfoder med god aptit, och Galileo äter allt utom torrfoder med god aptit! Han har till och med lärt sig tigga våtfoder tillsammans med mamma Chanel!    

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards