Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 12 april 2012

Av Emelie - 12 april 2012 16:29

Fortfarande smått chockad över att plötsligt ha blivit hamsteruppfödare så kom jag på att jag måste fota dem!


   

Ovan ser ni de nyblivna föräldrarna: Peach och Yoshi.

       

Bilder på de små hamsterbebisarna, som kommer att få namn efter barnboksserien "Gyllene Orren". Här ser man tydligt att det är två mandariner, två agouti och en sapphire! Kul med olika färger!


Utifrån bilder på Martin Braaks hemsida så har vi räknat ut att ungarna måste vara runt 4 dagar gamla, vilket betyder att de är födda den 8 april. Vad vi nu måste göra är att fatta beslut om hur vi ska göra med våra hamstrar i fortsättningen. Om vi låter Peach och Yoshi bo kvar tillsammans så kan det komma nya kullar med bara två veckors mellanrum. Om vi separerar dem så bör var och en av föräldrarna få sällskap av en unge av samma kön. Och jag som nyligen har sålt en hamster och en massa hamsterprylar till Kronoskogens hamsteruppfödning! Jag hade ju helt gett upp tanken på att bli hamsteruppfödare....


Ni får i alla fall gärna kontakta mig om ni är intresserade av en hamsterunge. De kommer att vara leveransklara vid ca 5 veckors ålder. saga_emelie@hotmail.com

Av Emelie - 12 april 2012 15:30

Snacka om att jag blev förvånad idag när jag lyfte på locket till hamstrarnas bur och hittade 5 små hamsterungar!!! Vi har inte märkt något alls, och Peach har ju alltid varit lite tjock, så vi hade ingen aning om att hon var dräktig. Det ser ut att vara 3 agoutiungar och 2 mandariner! Vi hade ju gett upp våra avelsplaner helt, eftersom vi trodde att våra hamstrar inte kunde få några ungar. De har bott ihop i flera månader utan att något har hänt.

 

Söta Peach har blivit mamma!

Av Emelie - 12 april 2012 12:17

Idag har jag för första gången låtit kattungarna ligga en stund i mitt knä och bli klappade i samband med vägningen. Det gick bra, så länge de inte pep så tyckte Chanel att det var okej. Jag passade på att nosa och pussa på dem också nu när jag hade chansen. Lilla Lo klappade ett par kattungar hon med.


De är så ljuvliga, så ljuvliga! Ibland hör man ett pip inifrån lådan, men oftast är de helt coola och bara äter och sover. Chanel skulle helst vilja äta våtfoder fyra gånger om dagen, men jag är sträng. Två gånger om dagen blir det, och däremellan får hon torrfoder och modersmjölksersättning.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards