Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Nu längtar vi efter kattungarna!

Av Emelie - 24 mars 2012 13:17

 

Att döma av Chanels viktuppgång så finns det 4,8 kattungar i Chanels mage!   


Idag har jag en ont-i-magen-dag. Brukar ha det relativt ofta, men idag tolkar jag det inte som en virusinfektion utan som processer efter alla konstellationer jag varit med på. Fast lika ont gör det ändå och lika lite energi har jag att göra något...så jag lyssnar mest på Eckhart Tolle och hoppas det ska gå över.  

 
 
Ingen bild

kristina

24 mars 2012 14:29

Vilken dag är hon beräknad till att föda? Väntar med spänning! :-)

Hoppas du kryar på dig så du kan njuta av det fina vårvädret!

Emelie

24 mars 2012 21:27

Den 1 april! :)

 
Daniella

Daniella

25 mars 2012 00:01

Svar: Ja jag tror hon börjar bli könsmogen nu! Hon har börjat jama allt mer och väldigt mycket "kurrande" ljud och gärna på natten dessutom.. Men hon har inte försökt rymma igen iallafall så det är ju bra ;)

http://brownbetty.blogg.se

Emelie

25 mars 2012 22:08

Jag hoppas hoppas att hon får kattungar i framtiden! Tycker att hon är så himla fin!

 
Margita

Margita

25 mars 2012 11:31

åh vad spännande! Nu kommer jag också lätt att kunna följa kullen live, om jag får! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Emelie

25 mars 2012 22:07

Du är alltid välkommen Margita, det vet du!!!

 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

25 mars 2012 18:02

Nu äre ju inte länge kvar! :D ska bli riktigt kul att få se kissemissarna :D och så fort hon börjar få värkar, måste du ju skriva! :D det kan ju hända nu precis när som helst egentligen! :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Emelie

25 mars 2012 22:07

Katter brukar föda ganska exakt på dagen, men någon dag hit eller dit kan det variera. Ska bli så mysigt att hälsa de små sötnosarna välkomna till världen!

 
Pernilla

Pernilla

26 mars 2012 10:31

Håller tummarna att allt går bra för Chanel. Ska bli jätteskoj att få följa hennes bebisar!

http://www.bellinkas.se

Emelie

26 mars 2012 10:53

Ja, jag känner precis likadant. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards