Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Emelie - 3 mars 2012 22:14

...att Chanel kommer in och vill äta sitt goda, feta dräktighetsfoder. Ibland kommer hon inte, men då räcker det att jag säger "Chanel" så dyker hon snabbt upp.

...samt att Elton också vill äta dräktighetsfodret, det får han inte, så när jag har avvisat honom med foten, så hoppar han i stället upp i badkaret och väntar på att jag ska sätta på kranen så att han får dricka. Jag uppmuntrar det beteendet, för jag vet att det är bra för katters hälsa att dricka mycket. (Det förebygger problem med njurar och urinvägar.)

...sedan sitter jag jag alltså på toan medan mina katter äter och dricker. Cornelia brukar observera dem på avstånd.

Av Emelie - 3 mars 2012 17:25

         

Chanel på vår balkong. Hon har haft mycket tovor i sin krage, så vi har fått klippa bort hennes päls. Nu ser hon lite ruggig ut, men hon är lika go för det! Hennes sibirblick är så fin!

   

Cornelia ville inte titta in i kameran. Och Elton stirrade stint på grannens långhåriga hankatt som satt nedanför balkongen, så där blev det inga bilder alls. Ibland börjar Elton till och med att yla och attackera sina kompisar när han ser andra katter!

Av Emelie - 3 mars 2012 13:41

Igår kväll satt jag och sjöng mantran tillsammans med Guru Das Singh och ett antal yogaintresserade kvinnor. Det var ett härligt avkopplande sätt att tillbringa en fredagskväll.    Tack Wiveca!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards