Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Emelie - 15 februari 2012 20:20

Chanel har gått upp 200 gram sedan hon parades! Hon äter mer också.

 

Av Emelie - 15 februari 2012 20:00

Smartast: Cornelia


Pratar mest: Elton


Pratar mest när det vankas våtfoder: Cornelia


Mest social med främlingar: Chanel


Äter före de andra: Elton


Bäst på att skapa harmoni i gruppen: Cornelia


Mest lekfull: Elton


Ser ut att njuta mest av att gosa: Cornelia


Mest orädd: Chanel


Gillar mest att dricka ur kranen: Elton


Gillar mest att leka med paket av pappersnäsdukar: Chanel


Gillar mest att leka med öronproppar: Cornelia


Gillar mest att leka med en "flygande snurra": Elton


Gillar mest att gosa med H: Cornelia


Gillar mest att gosa med mig: Chanel


Har funkat bäst på utställningar: Elton


Tycker mest om att bli borstad: Cornelia


Gillar mest att smita ut i trappuppgången: Chanel


Rör sig snabbast: Chanel





Av Emelie - 15 februari 2012 09:49

För ovanlighetens skull så har jag tre trogna kattungespekulanter som har väntat länge på den här kullen. Dessutom är jag väldigt sugen på att själv behålla en hona. Så fyra kattungar är nästan "tingade" redan. Därför håller jag alla tummar och tår för att det ska bli minst fyra kattungar och av dem minst en riktigt lovande hona. Sedan är det även flera allergiker som är sugna på att komma och testa sin allergi. Så jag kommer troligen inte att behöva annonsera ut den här kullen, och det blir första gången för mig som jag inte behöver det.


Så här har det varit med de kullar jag fått hittills: En av kullarna bestod av 4 kattungar, två av 6 kattungar och resten av 5 kattungar. I alla kullar har det förekommit kattungar av båda könen. De allra flesta av kattungarna jag fött upp har varit brunmönstrade med eller utan vitt. En kattunge var helsvart (Domino), två svart-vita (Devin och Diva), tre blåmönstrade (Fiorella, Frieda och Felicia) och rätt många kattungar har varit silvermönstrade, men bara en enda har varit silvermönstrad med vitt (Baltzar). I den här kullen kanske jag får den första kattungen som är blåsilvermönstrad om jag har tur.

Var med i min omröstning och gissa hur många kattungar Chanel får! Alla kommer att få namn som börjar på G, men namnen är än så länge hemliga.

 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards