Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Nya bilder på de underbara kattungarna!

Av Emelie - 28 december 2011 15:44

               

Om du är intresserad av en eller ett par sötnosar, kontakta mig på saga_emelie@hotmail.com Vi bor i Göteborg. Alla kattungar säljs genom Kattfotens katthem. Var med och minska antalet hemlösa katter genom att ta hand om katter från ett katthem! På bilden ligger killarna på Lilla Los favoritkudde och sover.


Numera är Leon i stort sett lika tam som de andra kattungarna, så jag ser inte längre någon nödvändighet i att han måste flytta med ett syskon. Nuförtiden så får kattungarna snutta tutte utan problem, jag tror det beror på att mamma Lava känner sig tryggare nu. Hon brukar ibland ropa på dem för att hon vill att de ska snutta. På fredag åker vi till veterinären med Lava för att testa henne för sjukdomarna FIV och Felv.

 
 
Mira

Mira

28 december 2011 16:06

Hihi Hanna är så kär i lilla Leah från bilderna!

http://mirabellasawyer.bloggplatsen.se

Emelie

28 december 2011 17:40

Ja, hon är sötis! Ni får komma hit när stormen har gått över!

 
Johanna

Johanna

28 december 2011 16:25

Åh blir ju bara mer och mer förälskad i dom! Nu håller jag tummarna för att Leah inte blir tingad!
Annars får jag väl komma och titta på någon av hanarna :)

http://meuandmylife.blogg.se

Emelie

28 december 2011 17:42

Ja, Leah är populär helt klart! Men det finns flera fördelar med hankatter: de kostar mindre att kastrera och det är en mindre operation, och de blir ofta som stora gosiga nallebjörnar när de blir vuxna. Creme är också en rätt ovanlig färg, som jag tycker är jätteläcker.

 
Margita

Margita

28 december 2011 18:11

Hur går det med de andra katterna? *nyfiken* ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

Emelie

28 december 2011 20:36

De andra katterna? Menar du mina egna? Just nu så bor Lava med familj i köket och mellangången, och de andra katterna är oftast i vardagsrummet, för då har vi en "säkerhetssluss" emellan. Men om Lava är fri från FIV och Felv så kommer vi successivt att låta dem lära känna varandra.

 
Ingen bild

yvonneholmgren

28 december 2011 20:53

gokväll Emelie!
Så goa katter,du är beundransvärd som tar dej an försvarslösa katter! Jag bor i Piteå och kollade in på din hemsida, har själv två katter, en russian blue och en bondkatt.
Hoppas att "dina kissar" får komma till fina hem där dom blir älskade och får ett bra liv!
kram!

Emelie

28 december 2011 20:59

Hej Yvonne!

Tack för din kommentar! Jag är så glad för att två intressenter redan har hört av sig, men tyvärr så är båda två mest intresserade av Leah. Håller tummarna för att myskillarna också blir tingade!

 
Moa

Moa

29 december 2011 10:01

Guuuuud, nu har jag inte följt din blogg, så jag vet inte vad de heter, men den sköldpaddsmönstrade ser nästan exakt ut som den katt jag har hemma :) Vår katt är bara lite tjockare om magen ^^ :)

Alla är så söta! Jag har också haft kattungar, 4 st :)

http://thepinkthing99.bloggplatsen.se

Emelie

29 december 2011 13:35

Ja, skölsdpaddshonor kan vara väldigt fina, tycker jag också! Men de är också kända för att ha stark vilja. ;)

 
Ingen bild

Hanna K

29 december 2011 12:42

Hej Emelie! De är fantastiskt fina kattungar allihop! Har speciellt fastnat för Leah:)precis som Mira skriver. Hanarna är också väldigt fina:) Vill helst ha två katter, så jag är väldigt intresserad av att ge både Leah och en av hennes bröder ett nytt hem.
Är tacksam för att du håller på Leah tills på Tisdag då vi kommer och hälsar på :) Mvh Hanna

Emelie

29 december 2011 13:32

Visst, det ska jag göra! Kul att du är intresserad av de små sötisarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards