Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 28 september 2011

Av Emelie - 28 september 2011 21:15

Med skräckblandad förtjusning tittar jag på TV-programmet Svenska Miljonärer och inser att de alla har en sak gemensamt: de är i total avsaknad av självkritik. Om dessa människor inte hade haft så gigantiska egon så skulle jag nog ha gillat dem. Nu är jag bara fascinerad. (Och med det menar jag INTE att jag föredrar självkritiska människor.)

Av Emelie - 28 september 2011 13:43

 

Visste ni att familjekonstellationer kan hjälpa personer som är ofrivilligt barnlösa? Solveig Reinhold berättade för mig om flera par som fått barn efter en familjekonstellation. Ganska coolt, eller hur?   


Det verkar som att familjekonstellationer kan hjälpa mot så många olika svårigheter. Själv har jag blivit tryggare som förälder och fått bättre intuition och självkänsla. Jag vill därför varmt rekommendera konstellationer, eftersom jag själv har så positiva erfarenheter.


Vill du testa? Den 8 oktober kommer vi till Stockholm och har konstellationer och för er som bor i västsverige finns följande möjligheter:


  • 13 oktober: Föredrag i Göteborg om hur man kan använda konstellationer i arbetslivet. Endast 100 kronor i inträde och man får då även uppleva en konstellation i verkligheten. Organisationskonstellationer är en ganska ny och okänd metod i Sverige, men folk börjar få upp ögonen för den eftersom den ger såna goda resultat, inte minst ekonomiska. Företaget Newbody blev årets tillväxtföretag år 2009 efter att ha gjort en konstellation.

  • 15 oktober: Heldagsworkshop i Göteborg. Endast representantplatser finns kvar.

  • 8 november: Heldagsworkshop i Kungälv.

  • 16 och 23 november: Kvällsworkshop i Kungälv.

  • 10 december: Heldagsworkshop i Kungälv.

Solveig Reinholds hemsida finns här. Det går jättebra att ringa henne om man har några frågor.



Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards