Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Emelie - 30 augusti 2011 11:37

Efter att jag hade skrivit inlägget om mina ständiga förkylningar, så satt jag och tittade på familjekonstellationsklipp på Youtube, och hittade flera filmer som berörde mig mycket. Det kändes som att jag kunde omfamna min inre smärta i stället för att kämpa emot den.


Jag känner mig så tacksam idag, för sedan igår har jag börjat känna att det faktiskt är roligt att laga mat till min familj! Igår lagade jag en fetaostpaj som blev riktigt god.  TV-kocken Jamie Oliver är en stor inspirationskälla för mig, bara för att jag märker att han gillar matlagning så mycket, och för att hans rätter är enkla och rustika. Han älskar verkligen det han gör, och det har jag också börjat lära mig lite i taget.


Jag tror att det är tack vare familjekonstellationen jag gjorde den 20 augusti med Solveig som det känns lättare att laga mat, faktiskt, för konstellationen fokuserade på Lilla Lo och på mig som mamma, och där ingår ju matlagning. En annan positiv förändring som jag också började känna igår, är att jag har börjat njuta mer av mitt liv här och nu. Jag känner inte längre ett panikartat behov av att hitta ett jobb, utan jag känner mig tacksam att jag får möjlighet att ägna så mycket tid tillsammans med min älskade dotter. Jag kan vila i den känslan nu, på ett annat sätt än tidigare. Tack Solveig Reinhold, för att du hjälpte mig med att göra den här förändringen möjlig!   

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards