Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under juni 2011

Av Emelie - 10 juni 2011 16:49

Nu har det hänt en jättekul grej! Genom ett projekt som jag är med i så ska jag kanske få gå en utbildning i familjekonstellationer och praktisera hos en kvinna som jobbar med konstellationer. Inget är klart ännu, men tänk vilken chans för mig!   

Av Emelie - 8 juni 2011 19:06

Idag fick jag en crazy idé. Jag tänkte att jag och några andra kattägare skulle göra en insats för hemlösa katter genom att ge ut en kalender med oss själva och våra katter. Bilderna på oss medelålders kvinnor skulle vara så där lagom nakna och sexiga. Någon kunnig person skulle styla oss innan och en duktig fotograf skulle fota. Kalendern skulle heta "Kattanterna". Kul va? Vem vill va med?   

Av Emelie - 8 juni 2011 09:16

Gathjanas och Eltons kull är nu födda! Allt gick bra och ungarna verkar pigga. Det blev en riktig drömkull med olika färger och kön:

  • Två röda hanar.
  • En mycket mörk hane med vita tassar.
  • En blå hona.
  • En svartsköldpaddsfärgad hona.

Troligen är alla kattungarna mönstrade, eftersom Elton enligt DNA-test inte bär genen för solid färg. Det finns inga bilder ännu, för deras Internet funkar inte.

Av Emelie - 7 juni 2011 19:44

Det är fyra kullar kattungar som jag kommer att vara engagerad i, därför att föräldrarna är Esther och Elton från min E-kull. Föräldrarna till Esther och Elton är:

  

.....Söta Lisen, vars båda föräldrar är ryska importer med nytt blod till den sibiriska rasen. Lisen har fått tre kullar i min uppfödning och hon har varit en väldigt duktig mamma med stabilt temperament!

  

...och Jasper, en underbart vacker kille som jag köpte från Uppsala. Han har gett rastypiska kattungar med fint temperament och blivit nominerad på utställning. Han urinmarkerade aldrig som fertil.


Så här ser körschemat ut:


1. Först föds Gathanias och Eltons kull hos Burrsvansens uppfödning utanför Jönköping. Den kullen kan födas vilken sekund som helst nu. Spännande!


2. Sedan föds Alice-Eltons kull, eller kanske lika gärna Esther-Villes kull blir först, för båda är beräknade att födas nästan samtidigt, om två veckor. Man kan testa sin allergi hemma hos Esthers familj i Partille. Jag var förresten där nyss och hade med mig bolåda och gav lite goda råd. Jag gissar att det blir minst 4 kattungar i den kullen, varav en troligen kommer att stanna hos Esthers familj och en ska vi försöka ta vidare till avel.


3. Slutligen, om cirka tre veckor, föds Madicken-Eltons kull i Göteborg!   


Några förutsägelser om färgerna: I alla fyra kullarna kan det födas brunmönstrade kattungar. I Gathanias och Madickens kull kan hanarna bli rödmönstrade. I Gathanias och Esthers och Madickens kullar kan det bli sköldpaddsmönstrade honor. I någon eller några av kullarna kan det bli blåmönstrade/blåsköldpaddsmönstrade ungar. I alla kullar kan kattungarna få vita fläckar.


  Esther som kattbebis.

  

Elton som kattbebis.


Så vad innebär detta nu för mig? Blir jag både farmor och mormor?   

Av Emelie - 6 juni 2011 12:11

Är stolt, för det var en svår kurs, i nivå med en universitetskurs tycker jag!

 

Klicka här för att läsa mer.


Jag tillhör alltså den exklusiva skaran av 25 personer i hela Sverige och 28 i hela världen som har klarat denna kurs hittills!!! Inte illa, eller hur?  


Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards