Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Emelie - 11 maj 2011 19:43

"Hejj !
 
Fernando är så söt , han har fått en väldigt tjock svans och "man" har börjat växa ut :) och han fäller väldigt mycket nu !
 
På påsk så tyckte han väldigt mycket om fjädrarna eftersom han blev så nöjd när han fått loss en från pinnarna därför han trodde det var en fågel.Om han ser en fluga blir han helt galen och koncentrerar sig bara den och när han väll fått tag på den så börjar han kurra när han äter den !
 
Ibland när jag ska lägga mig så blir han helt galen och anfaller mig ibland , han hoppar upp på mitt huvud. Hahah !
Men sen lägger han sig under mitt täcke och kurrar och somnar och sen sover han med mig hela natten tills jag går upp :).
 
När man ducshar så sitter han utanför och väntar tills man blir klar då han kan gå in och greja med vattnet ! också när man badar så står han på 2 ben med framtassarna på kanten och doppar tassarna lite då och då ;).Vi brukar duscha honom 1 gång i veckan med schaampo.
 
 
När jag kommer hem från skolan så kommer han alltid kurrandes och hälsar och vill vara i min famn Rött hjärta
 
Skickar lite bilder !
 
Kram / J med familj"


       

Av Emelie - 11 maj 2011 19:31

Hastigt och lustigt har jag bestämt mig för att anmäla mig till Spinneriets kattutställning på Ale Arena i Bohus den 22 maj. Chanel och Cornelia ska ställas ut den här gången. Cornelia har chansen att bli Champion.


Guro kommer också hit och ställer ut sin snygga hane Pilkku-Harry, som är importerad från Finland! Kom gärna och hälsa på oss på utställningen!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards