Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2011

Av Emelie - 4 mars 2011 09:06

 

Så här skulle jag vilja leva mitt liv:

  • Jag vill aldrig jobba, bara leka.
  • Jag vill mysa och kramas och gosa en massa. Om jag gillar någon vill jag vara nära den personen. Om jag inte gillar någon vill jag gå därifrån.
  • Jag vill få näringsrik och god mat serverad varje dag, utan att behöva laga den själv.
  • Jag vill njuta, njuta, njuta av livet.
  • Jag vill lägga mycket tid på att göra mig fin.
  • Jag vill leva i nuet och ALDRIG oroa mig för något.
  • Jag vill ha en massa tid att bara vara.
  • Jag vill sova jättemycket.
  • Om jag inte gillar att göra något så vill jag bara gå iväg och göra något annat.
  • Om jag känner mig rädd så vill jag skrika och protestera med hela min kropp.
  • Om jag känner mig glad vill jag njutningsfullt rulla runt på golvet.

Alltså: jag vill leva som en katt!   

 

  

Av Emelie - 3 mars 2011 12:15

Vi har fortfarande kvar lägenheten i Färgelanda som vi måste betala hyra för. Jag blev ju uppsagd från jobbet i februari, men det är tre månaders uppsägningstid på lägenheten. Innan jul sa min chef att jag skulle få behålla jobbet, men sedan ändrade hon sig, så det var bara en vecka innan som jag fick besked om att anställningen inte skulle fortsätta. Så nu har vi en massa möbler och grejer där som vi måste göra oss av med, och jag blir bara ledsen när jag tänker på att åka dit, vill helst inte tänka på det alls. Det var så mycket som jag hade byggt upp där, både med jobbet och med lägenheten, och nu är allting slut, över, finito. Vet inte om jag någonsin kommer att komma över det eller om jag kommer att våga jobba igen.  

Av Emelie - 3 mars 2011 00:25

Av Emelie - 2 mars 2011 23:44

Hela dagen har jag känt mig sjuk och eländig. Ont i magen. Har orkat göra ännu mindre än vanligt, om det nu är möjligt. Inte ens kattkursen har jag gjort den här veckan. Elton, den underbara gosegrisen, har legat på mig en stor del av dagen och spunnit. Han är så go, så go, den katten.


Idag har jag återigen funderat på möjligheten att para mina hemmavarande kissar för att skapa "hemmakullen". Eftersom Lisens anlag verkar ha stor genomslagskraft tror jag att kattungarna kommer att se ut ungefär så här (som Elton):

  

Kolla in vitfläckarna på halva baktassarna! Idag har jag även funderat på att gå en familjekonstellationsworkshop igen. Caroline ska hålla en snart, och det är faktiskt en av de få saker som jag känner motiverad till att göra just nu.

Av Emelie - 2 mars 2011 14:03

  

"HejHej ! :D
 
Imorgon ( torsdag ) ska Fernando kastreras !
 
På kattkliniken i Göteborg , han är bara fokuserad på katter och är väldigt duktig läste vi :).
 
Vi ska lämna honom 10:00 och hämta honom 13:00 och Fernando kanske till och med slipper ha tratt :).
 
Så idag ska han äta mycket så han håller sig mätt ( han får inte äta 8 timmar innan ).
 
 
Jag har lärt honom sitt och det är han jätteduktig på ! , han är så gosig och jag älskar honom så mycket <3.
 
 
Jätte gullig bild på mig och honom , ser ut som han  ler ! ^^"

Av Emelie - 2 mars 2011 12:18

Trodde jag var på bättringsvägen, men idag mår jag illa och har sovit halva dagen. Det första jag tänkte på när jag vaknade var katter. (Förstås!) 


Undrar om det var därför jag kände mig så ledsen härom dagen, för att jag höll på att bli sjuk? Min bror har också varit jättesjuk uppe i Umeå, stackarn. Fattar inte vitsen med sjukdomar, ärligt talat. Eckhart Tolle säger: "surrender to the now". Jag försöker, men det är svårt. Vår dator låter som ett tröskverk.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards