Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Emelie - 16 mars 2011 14:20

  

Kommer ni ihåg blogginsamlingen som jag hade för ett tag sedan till kastrering för Sönnarlövskatterna inom KKS? Nu har jag en god nyhet att berätta: Två av ungkattskillarna, Roddy och Toddy, har nu blivit tingade! Grattis killar! Dessutom har charmören Nisse nu blivit kastrerad och ID-märkt.

Av Emelie - 16 mars 2011 12:23

Lägenheten luktar Elton-kiss och jag får ingen kull förrän kanske i höst (och han kissar ändå bara i lådan). Är less på att ha en fertil hane. Om jag inte får tag på en kattvakt till sommaren måste vi kastrera Elton innan han kan få en kull med Cornelia, annars får han inte vara på kattpensionatet. Och för Cornelia är det inte bra att utsättas för stress i form av pensionatvistelse om hon är dräktig. Och hela poängen med Elton var ju just att han skulle para mina egna honor!   


Jag har en infektion som inte går bort, trots medicin. Men jag vet att det inte hjälper att klaga. Om det är något man inte är nöjd med kan man:


1. Försöka ändra på situationen, om det är möjligt.

2. Acceptera situationen fullständigt.


Dessa är de enda två vettiga alternativen. Allt annat är galenskap (som Eckhart Tolle brukar säga.) Att klaga gör inte att man får det man vill, det skapar bara stress och en känsla av hopplöshet. Hur mycket av DIN inre och yttre dialog består av klagomål?

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards