Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Emelie - 4 mars 2011 13:05

Kom ihåg att alla kattungar du har fött upp ska rapporteras in till Pawpeds! Det är jätteviktigt, för på så vis kan vi få en överblick över den sibiriska rasen och hälsoprogrammet. Jag kollade idag i Pawpeds hur många kattungar som fötts i Sverige under året och jämförde med SVERAKs statistik. Det var bara lite över hälften som var inlagda i Pawpeds! Alldeles för lite, enligt min mening. För alla raskatters hälsas skull borde alla raskattindivider vara inlagda. Jag tycker att SVERAK ska börja samarbeta med Pawpeds snarast!


Pawpeds är ett suveränt hjälpmedel där man kan kolla alla katters bakgrund flera generationer tillbaka, se inavelsgrad för planerade parningar osv. (Detta gäller självklart även för uppfödare av andra raser än sibirisk katt, eftersom Pawpeds innehåller katter av i stort sett alla raser, men även hundar och andra djur!)

Av Emelie - 4 mars 2011 09:06

 

Så här skulle jag vilja leva mitt liv:

  • Jag vill aldrig jobba, bara leka.
  • Jag vill mysa och kramas och gosa en massa. Om jag gillar någon vill jag vara nära den personen. Om jag inte gillar någon vill jag gå därifrån.
  • Jag vill få näringsrik och god mat serverad varje dag, utan att behöva laga den själv.
  • Jag vill njuta, njuta, njuta av livet.
  • Jag vill lägga mycket tid på att göra mig fin.
  • Jag vill leva i nuet och ALDRIG oroa mig för något.
  • Jag vill ha en massa tid att bara vara.
  • Jag vill sova jättemycket.
  • Om jag inte gillar att göra något så vill jag bara gå iväg och göra något annat.
  • Om jag känner mig rädd så vill jag skrika och protestera med hela min kropp.
  • Om jag känner mig glad vill jag njutningsfullt rulla runt på golvet.

Alltså: jag vill leva som en katt!   

 

  

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards