Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Emelie - 5 januari 2011 18:12

Kolla det här katthuset!

Av Emelie - 5 januari 2011 16:53

Jag vill att så många som möjligt ska vara med och rösta på vilka kattfärger de föredrar, så att det blir lättare att se någon trend. Klicka här så får ni se färgexempel!


Själv har jag kommit på att jag tycker att olika raser och kattyper passar bäst i olika färger. Den färg som jag egentligen tycker bäst om på sibiriska katter är nog faktiskt brunmönstrad eller golden utan vitt. Fast det är kul med omväxling också, förstås, så därför drömmer jag ofta om andra färger....


Favoritfärger inom andra raser är till exempel chokladfärgade orientaler, röda birmor, brunspottade bengaler med tydliga rosetter, chinchillaperser. Och så gillar jag japanese bobtail-katter som är sköldpaddsfärgade med mycket vitt. I Japan betyder denna färg tur!

Av Emelie - 5 januari 2011 16:40

  

"Hej Emelie



Gott Nytt År önskar "Kissie" (Felicia)!

(ja det har blivit hennes tilltalsnamn till vardags)



Hon hälsar att hon mår bra, växer och frodas. Hade tom rosett på Julafton när hon skulle vara fin! Annars består dagarna mest av bus och upptåg när vi är hemma, när vi är borta så sovs det mest på en skön fäll eller en annan mysig plats (garderoben, soffan, etc...)



Hon väger ca 2,9 kg nu...så det är ingen bebiskatt längre. Bästa hon vet är att bli borstad samt duschen (det får gärna droppa lite vatten...), värsta hon vet är dammsugaren och att klippa klorna...



Önskar dig ett gott nytt år!



/Kissie och familj"

Av Emelie - 5 januari 2011 16:37

  

  

"Hejj ,  Och god jul i efterskott :)
 
Han är såå sööt han har växt ganska mycket och har fått en söt ganska stor man.
 
Han är inte lika hungrig länge han sparar maten nu:).
 
På julafton var vi hos min kusiner och det var en hund där och det hände ingenting Fernando bara ignorerade.
 
Det finns inte så mycket att berätta kommer bara isf fortsätta att berätta hur söt han är :).Så här är bilder:D."

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards