Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under december 2010

Av Emelie - 1 december 2010 22:29

Ibland när vintern känns lite för mörk och virusinfektionerna duggar lite för tätt och Färgelanda känns lite för råtthålslikt så sitter jag framför datorn och drömmer om små katter. På något sätt får det alltid livet att kännas lite mer uthärdligt. Jag har ju alltid sagt att golden är den vackraste färgen som finns på katter, men just nu undrar jag om inte rödsilvershaded är ännu ett strå vassare i skönhetsligan. Alltså den där oemotståndiga ljusa färgen med lite rött i är ju bara så gullig så man kan lätt tro att katten är en liten godisbit som man vill äta upp. (Fast hur "skogslik" en rödsilverkatt ser ut är ju en annan fråga. Man kan undra hur en sådan katt skulle klara sig i det vilda. Men sånt bryr vi oss inte om just nu.) Vill bara tipsa om att just nu har Bjaro's i Sundsvall en kull med två rödsilverhanar. Sååå fina.


Om jag parar Cornelia med en röd eller rödsilverhane så kan honorna bli sköldpaddssilver. Parar jag sedan en sådan hona med en röd eller rödsilverhane så kan jag få rödsilverkattungar. Lätt som en plätt! (Det gäller att tänka i flera steg....)   

Av Emelie - 1 december 2010 20:31

      

Elton (överst) är ett exempel på en katt med mindre än 25% vitt. Cornelia (underst) har inget vitt alls. Var med i min omröstning om vad du föredrar!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards