Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

God jul alla kära bloggläsare!!!!

Av Emelie - 20 december 2010 15:24

I helgen var H och Lilla Lo här och hjälpte mig, så nu har jag faktiskt både en säng och en sovrumsdörr och två katter här i Färgelanda! Det blir förstås lite trångt med en hel familj på 35 kvadratmeter, men å andra sidan blir det också väldigt tomt när människofamiljen har åkt hem igen....


Det har snöat massor i natt, så bilen och trappan upp till lägenheten är helt igensnöade och jag har ingen snöskyffel. Frågan är om jag någonsin kommer att kunna ta mig härifrån....Här på jobbet är det mycket lugnt, för eleverna har gått på jullov, och jag själv känner mest för att gå i ide som björnarna och mumintrollen brukar göra. Och får jag inte gå i ide så vill jag helst bara äta choklad...  


Jag kommer inte att hinna skriva några julkort i år, för alla mina adresser är i Göteborg och jag är väl om möjligt ännu mer förvirrad än vanligt den här vintern. Därför vill jag nu på det här sättet önska alla er kära vänner


EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!  

 

JULKRAMAR FRÅN EN INSNÖAD FOLKHÖGSKOLA!   

 

 
 
Jenny

Jenny

20 december 2010 16:02

God jul!!

http://jennyelin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingela Skarin

20 december 2010 17:42

Emelie! God Jul och Gott Nytt år! Tack för en trevlig blog. Hälsa de övriga i din familjen. Många hälsningar
Ingela

 
Ingen bild

Katarina och *Sibben Dylan

20 december 2010 19:33

God Jul och Gott Nytt År till Dig oxå! Om du hinner någon dag i mellandagarna skulle det vara kul om du kom och tog en fika och hälsade på Dylan.

Emelie

22 december 2010 08:40

Hej Katarina!

Vi kan väl maila varandra och boka en tid!

 
Margita

Margita

20 december 2010 21:08

Önskar dig också en härlig jul!
Kramar från ett insnöat Målsryd! :D

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Guro

Guro

21 december 2010 22:10

God jul :)

http://www.sjakkmatts.com

 
Ann-Katrin Andréasson

Ann-Katrin Andréasson

22 december 2010 11:42

Jag önskar dig en härlig JUL och ett Gott Nytt År 2011!

http://www.laghamras.se

 
Kattigheter - Golle och Lisen

Kattigheter - Golle och Lisen

23 december 2010 23:49

God jul på dig själv, och familjen såklart :) Hoppas du inte snöar in i Färgelanda! Kram från oss!

http://skatternas.blogg.se

Emelie

24 december 2010 13:22

Nej, tack och lov är jag i Göteborg nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards