Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Emelie - 20 augusti 2010 21:50

Öppet hus  - Kattvisning för alla som vill titta på kattungarna i F-kullen!


Tid: Lördag 11:e september kl. 14:00-16:00

OBS! Kattvisningen är inte hemma hos mig, utan hos min fodervärd, som bor alldeles i närheten.     Maila mig på saga_emelie@hotmail.com eller ring 0760-152704 för att få adressen dit. Du som vill testa din allergi är självklart också välkommen!


Under Öppet hus kommer jag att prata med dem som är intresserade av en kattunge ur kullen för att avgöra kattunge som passar var och en bäst och först därefter kommer jag att föreslå vilken familj som får tinga vilken katt. Det är alltså inte "först till kvarn-principen" som gäller utan "vem passar bäst-principen". Självklart tar jag hänsyn till de nya ägarnas egna önskemål också!   


Målet är att om möjligt sälja Figaro och/eller den mest lovande av honorna till någon som är intresserad av avel/utställning, så att åtminstone någon av katterna i F-kullen får föra sina gener vidare. Detta särskilt eftersom Amanda själv inte kommer att få någon fler kull, då hon kommer att kastreras och övergå i fodervärdens ägo. Jag har ännu inte bestämt om jag ska behålla den mest lovande honan hos fodervärd, men just nu lutar det åt att jag ska försöka hålla min uppfödning i liten skala, så att den går att kombinera med mitt nya jobb. Vem som är den mest lovande av honorna vet jag inte ännu, så det får tiden utvisa. Jag tror i alla fall att det finns god potential hos dessa kattungar att bli rastypiska och allergivänliga vuxna katter med fint temperament.  

  

Planer: Efter den här kullen kommer det att dröja ett tag innan jag har kull igen. Någon gång nästa sommar är det tänkt att Cornelia och Elton ska få en kull ihop, det blir vår G-kull.



Av Emelie - 20 augusti 2010 21:19

Det har varit så många nya intryck sedan jag började jobba, så det känns som att jag har jobbat i flera månader. Att lämna kvar sin familj på veckorna känns inte helt lätt, samtidigt tror jag att andra människor hade tyckt att det var mer naturligt om jag hade varit man: "Pappan måste ju försörja sin familj."


Den här helgen är det fullt upp, det känns som att allt händer på en gång. Bland annat ska jag hälsa på F-kullen och så ska cykeln transporteras till Ödeborg. Kanske ringer Margita också och vill att jag ska vara med på hennes förlossning. Dessutom ska flytten av E-kullens kattungar förberedas. Och så ska Lilla Lo på kalas och vi har blivit bjudna till Hs bror. Och inte nog med det, lagom till att jag får jobb på annan ort så flyttar min kompis till en lägenhet på 5 minuters gångväg från vår lägenhet i Göteborg (tidigare bodde hon och hennes familj i San Francisco i flera år.)   "En sak i taget", har blivit mitt nya ledord.  

Av Emelie - 20 augusti 2010 21:13

  

Esther

  

Elton

   

Cornelia 

Av Emelie - 20 augusti 2010 20:25

 

Emilio och Elvis

   

Elmo

   

Ella 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards