Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Emelie - 16 augusti 2010 19:09

Det blev:


Fiorella Fantasy, blå tigré, hona, 94 gram, födelsetid 15.12

Figaro Fandango, brun tigré, hane, 116 gram, födelsetid 15.29

Fantastic Fernando, brun tigré, hane, 91 gram, födelsetid 15.51

Felicia Fajita, blå tigré, hona, 107 gram, födelsetid 16.08

Fairytale Frieda, blå tigré, hona, 108 gram, födelsetid 16.34


Hela fodervärdsfamiljen var engagerade i förlossningen, och när jag kom så hade redan fyra kattungar fötts! (Resan från Färgelanda tar ju ca 1,5 timmar.) Alla kattungarna var redan märkta och vägda när jag kom, så det enda jag behövde göra var att könsbestämma och namnge dem. Tack till er underbara fodervärdar!   


Jag är otroligt förvånad över att alla tre honorna blev blåmönstrade! Jättekul överraskning, och nu vet vi också att Jasper är dilutionsbärare.Tror nästan att jag vill behålla en av honorna hos fodervärd, men vi får se. Alla tre är jättefina och väldigt lika varandra, men jag tror nog mest på Frieda än så länge. Av hanarna är det Figaro som är mest lovande till avel och utställning. Fernando kommer därför att säljas till sällskap. Alla kattungar ser friska och starka ut!

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards