Miss Emmi's sibiriska katter

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Ute- eller innekatt?

Av Emelie - 29 juli 2010 20:06

Hanna undrar om man kan ha sibiriska katter som utekatter. Mitt svar är att de fungerar jättebra som utekatter, men man får förstås tänka sig för innan man väljer att ha sin katt som utekatt. Bor man mitt i stan eller nära en trafikerad väg så är det inte lämpligt. Det finns både för- och nackdelar med inne- respektive utekatter, och jag litar på att mina kattungeköpare kan fatta ett bra beslut. För katten själv är det förstås kul att få vara utekatt, men det är alltid större risker för utekatter. Vissa uppfödare vill inte alls att deras kattungar ska bli utekatter, och många raser lämpar sig inte som utekatter. Jag låter mina köpare skriva på ett avtal om att inte släppa ut katten förrän den är kastrerad.

 
 
Guro

Guro

29 juli 2010 23:41

Samme avtale har jeg! Det må være opp til eier av katten om den skal få gå ute eller ikke, men kastrering kan oppdretter kreve mener nå jeg...

http://www.sjakkmatts.com

 
Ingen bild

Hanna

30 juli 2010 10:47

Tack för svaret och självklart släpper vi inte ut katten innan den är kastrerad :) Om det nu blir någon. Vi ska snart gå på testhem så det ska bli sååå spännande och se om vi kan ha en sibirisk katt :D Hoppas det.
Kram

 
Ingen bild

Katarina och *Sibben Dylan

30 juli 2010 18:53

Hej Hanna!
Kan berätta och du kan även läsa på D-kullen om Dylans alla äventyr ute. Dylan är mycket lycklig utekatt ibland mer ute än vad jag vill. Jag försöker ha honom inne på nätterna men det har hänt ett par gånger att han vägrat att komma in och jag harinte hittat honom heller. Vi har tränat honom med att vissla när vi vill att han ska komma och det fungerar till 95% Men det kräver mycket fjäsk... Lycka till med ditt kattköp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 15 december 2017 19:04


Nu har Filip och Felicia flyttat och allt är som vanligt igen här hemma. Elton och Cornelia tycker nog det är rätt skönt att vara ensamma katter igen, men för mig känns det lite tomt och jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske skulle vilja bli...

Av Emelie - 13 december 2017 08:29

Ett av de största djurskyddsproblemen i Sverige är det stora antalet hemlösa katter som fryser och svälter, en situation som är helt ovärdig ett civiliserat samhälle. Vi har alltså för många katter och för få människor som vill ta hand om democh ge d...

Av Emelie - 9 december 2017 15:57


Felicia och Filip får nu vara tillsammans med våra egna katter i lägenheten, vilken funkar riktigt bra. Felicia har gjort jättestora framsteg och man märker att hon mår mycket bättre än innan, för hon har börjat leka lite med Filip och de sover ofta ...

Av Emelie - 4 december 2017 19:25

Idag har sötnosarna Freddi och Frei flyttat hem till A och W, och jag önskar den stort lycka till båda två! Det är alltid sorgligt när katter flyttar, men det känns tryggt att de kommer att få det bra i sitt nya hem. ...

Av Emelie - 30 november 2017 17:00

Nu har vi varit hos veterinären och det har visat sig under operationen att stackars Felicia har en inflammation i tarmen, så hon måste äta dietfoder. Vi vet ännu inte hur stor chansen är att hon blir helt återställd. Först misstänkte veterinären sju...

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards