Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Emelie - 3 juni 2010 21:23

Kattungar som är så här små brukar alltid protestpipa mycket vid den dagliga vägningen. Men konstigt nog så är den här kullen tysta när de ska vägas. Idag var det bara lille Elton som pep. Kanske blir de en kull med coola kissar den här gången?

Av Emelie - 3 juni 2010 11:46

    

Kattungarna, som fortfarande ser ut som små råttor, har blivit lite större, ser ni det? Det går så fort i början. Deras små kroppar är lite rundare och de blir bara gulligare för varje dag som går nu. Var gullighetshöjdpunkten ligger kan man ha olika åsikter om, men så där runt 4 veckor är en väldigt gullig ålder, tycker jag!


Just nu finns det bara en enda sak som är viktig i kattungarnas liv och det är att hitta en tutte och sedan hålla sig fast vid den oavsett vad som händer. När kattungarna sedan är mätta så somnar de. Sedan gäller det att hitta en tutte igen osv. Ingen energi slösas på att leka eller försöka lära sig gå, men ibland kan det bli konflikter om en tutte, och det ser ganska allvarligt ut, för det handlar bara om att överleva just nu.


Alla sex kattungarna går upp i vikt och ser ut att må finfint, inklusive söta Ella med den gråa feberpälsen.

Av Emelie - 3 juni 2010 08:57

Jag har väldigt svårt för att tänka på Emmilou som Eliah. Tänk vad fort man vänjer sig vid saker....på något sätt tyckte jag att Emmilou passade bättre och så gillar jag namnet. För att göra det hela lite lättare för mig själv så tror jag att jag ska kalla lillkillen för Emilio Earthfriend i stället!   

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards