Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Emelie - 2 juni 2010 15:56

  

Idag när jag skulle väga kattungarna så upptäckte jag något väldigt konstigt: Emmilou är inte en en hona utan en hane!     


Jag kommer därför att ändra namnen under de första fotona ....Emmilou Earthfriend heter numera Eliah Excellent! Detta har aldrig hänt mig förut, men någon gång ska väl vara den första.   Som försvar kan jag säga att det inte var lika lätt att se könet på denna kisse som på de andra. Men gud vad förvånad jag blev!  


Ja, nu blir det i alla fall Esther som stannar i uppfödningen, det var ju ett lätt beslut. Intresserad fodervärd efterlyses! Och nu när det finns fyra fina killar, så hoppas jag verkligen att någon av dem går vidare i avel! Elton eller Elmo är mina förhandstips.

Av Emelie - 2 juni 2010 14:13

Jag har lite svårt att klara av värmen. Vår lägenhet blir alltid väldigt varm på sommaren, så nu har jag dragit ner nästan alla persienner. Jag underviker att gå ut annat än förmiddagar och kvällar. Har även en fläkt på som blåser in i garderoben där Lisen och kattungarna ligger. Jag förstår inte hur folk kan gå omkring i långbyxor och jacka! Vi överviktiga har nog lättare att bli för varma, fettlagret isolerar så bra.  


Har redan börjat fundera på kommande kullar. Amanda ska ju paras med Jasper på nästa löp och sedan har jag börjat planera lite för Lucida och Cornelia också. Lisen ska troligen få en kull till, men det är ju cirka ett år tills dess. Det skulle vara spännande att behålla en hane från den kullen, kanske till och med en som får bo här hemma.


Jag har, hör och häpna, lyckats övertala H att jag får ha fyra katter här hemma, så en hona till kommer nog att flytta in under året. Vi får se, men spännande är det!



Av Emelie - 2 juni 2010 10:04

Helgen den 2-4 juli kommer vi att ha öppet hus här hemma, och då är alla som vill välkomna att hälsa på de små krabaterna, som vid den tiden kommer att kunna gå på lådan själva och leka litegrann. De kommer också, kanske lite motvilligt, att ha börjat äta riktig mat.


Några kattungar kommer kanske att bli tingade under den helgen, eftersom det finns intressenter som jag har träffat innan kullen föddes. (Priset för en sällskapskatt ur den här kullen är 8000 kr och tingningsavgiften är 2000 kr.)


Tider: Fredag 16-18, söndag 13-17.

Meddela mig vilken dag ni kommer! Välkomna!    


Min mailadress: saga_emelie@hotmail.com


Vi kommer sedan att ha besökstider varje vecka tills ungarna flyttar hemifrån.


Bilder på kattungarna i C-kullen i den åldern:

  

Av Emelie - 2 juni 2010 09:50

Ella väger nu 100 gram. Heja lilltjejen! Ska inte stödmata idag. 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards