Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg den 10 april 2010

Av Emelie - 10 april 2010 21:50

Jag blev inbjuden till SäSKs medlemsmöte i Skellefteå, och träffade där ett tiotal sibiruppfödare, som jag tidigare bara kände genom deras hemsidor. Mötet pågick i hela fyra timmar! Nu är jag full med nya intryck, och jag försöker komma ihåg vilken uppfödare det var som hade vilken uppfödning, men jag minns inte alla. Jätteinspirerande var det i alla fall!  

  

Sen vill jag också meddela att Evoras husse och matte har valt att återgå till hennes ursprungsnamn igen. Ursprunget är väl viktigt, oavsett om man är människa eller katt, antar jag, och Evora har ju rest ända från Oviedo, Spanien, till Göteborg och vår barnfamilj med uppfödarambitioner, till hennes nya, lugnare, familj en bit utanför Göteborg. Evora är förresten även namnet på en stad i Portugal.  


När vi var och hälsade på så berättade de om hur smart Evora är, som kan öppna dörrar och som verkar förstå så mycket. Eftersom hennes husse är allergisk så är de glada över att kunna ha katt överhuvudtaget, och de ger henne massvis av kärlek och uppmärksamhet.

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Ovido - Quiz & Flashcards