Miss Emmi's sibiriska katter

Alla inlägg under mars 2010

Av Emelie - 23 mars 2010 22:38

Har ni tänkt på att vissa kattraser passar särskilt bra med vissa färger? Jag tycker ju till exempel att goldenfärgade sibbar är otroligt snygga. En annan av mina favoriter är chokladfärgade orientaler. Kolla här så ska ni få se några läckra bilder!

Av Emelie - 23 mars 2010 22:16

...här är min topp 10-lista på yrken som jag minst av allt kan tänka mig:


1. Bödel

2. Slaktare

3. Militär

4. Charkuterist

5. Polis

7. Städerska

8. Pokerspelare

9. Kock

10. Disc jockey


Det är väl en bra början att veta vad man inte vill, eller hur?




Av Emelie - 23 mars 2010 18:38

  

Nu har jag kollat i en födelsetabell, och de kommande kattungarna, som jag alltså redan längtar efter, borde födas runt den 29 maj. Leveransdatum blir då den 21 augusti. På bilden ser ni Daisy.

Av Emelie - 23 mars 2010 15:52

Nu har jag gått två dagar på rörinfodrarkursen och insett att detta nog inte riktigt är min grej trots allt. Dels är jag ju inte världens mest pratiskt lagda människa och jag är ärligt talat inte särskilt intresserad av sånt som kursen kommer att innehålla. Sedan så finns det hälsorisker med jobbet: gifter från plaster som torkar och asbest som kan hamna i lungorna. Trots att det finns skydd så kan man nog inte undvika dessa gifter helt. Dessutom är det ganska smutsigt, illaluktande och äckligt att jobba med avlopp. Ytterligare en nackdel är att det ofta kan bli aktuellt att jobba på annan ort och att övertid är rätt vanligt, vilket inte passar mig särskilt bra. Synd, jag som hade tänkt bli Sveriges första kvinnliga rörinfodrare....  


Men den goda nyheten är att Lisen nu löper och hon ska åka hem till Jasper på torsdag! Sedan är det bara att räkna 65 dagar framåt för att se när kattungarna (förhoppningsvis) föds!

Av Emelie - 21 mars 2010 21:58

Lilla Lo gillar inte att gå till skolan, trots att hennes fröknar är 100 gånger mer kreativa och pedagogiska och mogna och socialt medvetna än den fröken jag hade i lågstadiet. Är det normalt att vara skoltrött vid 7 års ålder?

Av Emelie - 20 mars 2010 12:16

Guro undrar vad en rörinfodrare gör. Jo, i stället för att byta ut gamla avloppsrör, "stammar", i ett hus, så kan man lägga ett lager av till exempel plast på insidan av de gamla rören så blir de som nya. Det finns flera olika metoder för detta, bland annat en med en "strumpa" som man rullar ut på rörets insida (!), men det lär jag mig förhoppningsvis på utbildningen. Rapporter kommer!


Nu har jag tränat på gymet tre dagar i rad och börjar så sakteliga komma tillbaka efter förkylningen. Men hur ska jag hinna träna sen när jag börjar plugga och jobba? Ja, det får vi se. Spännande ska det bli i alla fall.


Lucida är fortfarande lika lekfull och vild, och just nu är hon smal som en liten sticka. Därför har jag börjat ge mina katter Babycat 34 nu, även med tanke på kommande parningar.

Av Emelie - 19 mars 2010 15:18

Egentligen är det ganska ironiskt att jag, som aldrig sysslat med något praktiskt, men däremot i många år odlat mitt teoretiska kunnande, ska utbilda mig till rörinfodrare.   


Ibland tänker jag: "vad har jag gett mig in på", men nu får jag väl bara gå dit på måndag och hoppas att jag kommer att trivas. Tänk om alla klasskompisar är killar i 20-årsåldern?   


Jag har förresten även påbörjat kursen Pawpeds G2, så nu kommer jag att ha fullt upp ett tag framöver.

Av Emelie - 18 mars 2010 15:03

Min favvoveterinär Eline Rustad har slutat på Husdjurshälsan där jag brukar gå och börjat på Blå Stjärnan i stället. Jag saknade henne när jag var där sist!!! Eftersom Husdjurshälsan är mindre och har bättre priser plus att infektionsrisken är mindre där, så kommer jag att fortsätta gå dit i alla fall. 

Vem är jag?

Var med och rösta!

Hur brukar du göra med katten/katterna när du reser på semester?
 Jag tar oftast med mig katten
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor kvar i mitt hem)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katten bor kvar)
 Jag låter oftast en granne/vän/släkting ta hand om katten (katten bor hos kattvakten)
 Jag brukar oftast betala någon en skälig summa pengar för att ta hand om katten (katt hos kattvakt)
 Jag lämnar oftast in katten på ett kattpensionat

Kattkurser jag gått

   

        

     

Här kan du ställa frågor!

166 besvarade frågor

Emmisibirier tidigare år!

Sök något i min blogg!

Saker jag skriver om!

Bloggkalender!

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Mina senaste inlägg!

Tidigare inlägg!

Massor av länkar!

Antal bloggläsare!

Skriv i min gästbok!

RSS-format!

Feedit

Happy Cat Kaoani

Bloggplatsen


Skapa flashcards